روز دوم Google Search Central Live APAC 2025 با یک کراوات کوتاه شروع به کار کرد – در غواصی عمیق روز قبل ، قبل از حرکت به طور کامل به سمت نمایه سازی.
Cherry Prommawin با پیاده روی ما از طریق نحوه Google Parses HTML باز شد و مراحل اصلی در فهرست بندی را برجسته می کند:
این موضوع را برای بقیه روز تنظیم کرده است.
گیلاس خاطرنشان کرد که Google ابتدا HTML خام را به DOM عادی می کند ، سپس به دنبال عناصر هدر و ناوبری است و تعیین می کند که کدام بخش محتوای اصلی را در خود جای داده است. در طی این فرآیند ، عناصری مانند REL = canonical ، Hreflang ، پیوندها و لنگرها و برچسب های متا راوبوت را نیز استخراج می کند.
“بین وب سایت های پاسخگو در مقابل وب سایت های پویا/تطبیقی اولویت وجود ندارد. Google سعی نمی کند این موضوع را تشخیص دهد و وزن ترجیحی ندارد.”
توری
پیوندها برای ساختار وب هم برای کشف و هم برای رتبه بندی اصلی هستند:
“پیوندها هنوز بخش مهمی از اینترنت هستند و برای کشف صفحات جدید و تعیین ساختار سایت استفاده می شوند و ما از آنها برای رتبه بندی استفاده می کنیم.”
توری
گری ایلیز توضیح داد که در آن Robots.txt و Robots – برچسب های میتا در جریان قرار می گیرند:
وی چندین دستورالعمل کمتر شناخته شده را برجسته کرد:
noindex,nofollow ترکیب شده در یک قانون واحد. آیا این فایده ای برای این دارد؟ در حالی که از نظر عملکردی یکسان است ، استفاده از یک دستورالعمل به جای دو ممکن است مدیریت برچسب را ساده کند.گاری Illyes تأکید کرد که محتوای اصلی ، همانطور که توسط دستورالعمل های کیفیت Google تعریف شده است ، مهمترین عنصر در خزیدن و نمایه سازی است. این ممکن است متن ، تصاویر ، فیلم ها یا ویژگی های غنی مانند ماشین حساب باشد.
وی نشان داد که چگونه تغییر یک موضوع به حوزه اصلی محتوای می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.
در یک مثال ، انتقال اشارات به “هوگو 7” از یک نوار کناری به محتوای مرکزی (اصلی) منجر به افزایش قابل اندازه گیری در دید شد.
“اگر می خواهید برای موارد خاصی رتبه بندی کنید ، آن کلمات و موضوعات را در مکان های مهم قرار دهید (در صفحه)“
گری ایلیز
شما نمی توانید HTML خام را در یک فهرست قابل جستجو در مقیاس قرار دهید. Google آن را به “نشانه ها” ، کلمات یا عبارات جداگانه تقسیم می کند و مواردی را که در فهرست آن قرار دارد ذخیره می کند. اولین سیستم تقسیم بندی HTML به دفتر مهندسی توکیو در سال 2001 گوگل باز می گردد ، و همین روشهای نشانه گذاری از محصولات هوش مصنوعی آنها استفاده می کند ، زیرا “چرا چرخ را دوباره اختراع می کند.”
هنگامی که محتوای اصلی نازک یا کم ارزش است ، آنچه Google به عنوان “404 نرم” برچسب می زند ، با حاشیه نویسی محور پرچم گذاری می شود تا نشان دهد که این کمبود در قلب صفحه است ، نه فقط در یک بخش محیطی.
Cherry Prommawin توضیحات را در سه حوزه تمرکز توضیح داد:
او در تضاد دائمی در مقابل تغییر مسیر موقت است: هر دو در خزیدن و خوشه بندی نقش دارند ، اما فقط تأثیرگذاری مجدد دائمی را تحت تأثیر قرار می دهد که URL به عنوان متعارف خوشه انتخاب می شود.
Google در هنگام انتخاب URL نماینده ، در اولویت اول ، تجربه کاربری دوم و سیگنال های صاحب سایت (مانند REL = canonical) سوم قرار دارد.
Geotargeting به شما امکان می دهد تا به Google سیگنال دهید که محتوای شما در کدام کشور یا منطقه مورد توجه قرار گیرد ، و متفاوت از هدف قرار دادن زبان ساده است. Cherry Prommawin تأکید کرد که شما نیازی به پنهان کردن محتوای تکراری در سایت های خاص کشور ندارید ، Hreflang این گزینه ها را برای شما انجام می دهد.
اگر محتوای تکراری را در چندین URL های منطقه ای بدون بومی سازی ارائه می دهید ، خطر ایجاد اشتباه هر دو خزنده و کاربران را دارید. برای ژئوتارج به طور مؤثر ، اطمینان حاصل کنید که هر نسخه دارای محتوای بی نظیر و بومی شده متناسب با مخاطبان خاص خود است.
سیگنال های اصلی ژئوتارشینگ Google استفاده می کنند:
با ترکیب این سیگنال ها با محتوای واقعاً بومی سازی شده ، به Google کمک می کنید تا نسخه مناسب سایت خود را به کاربران مناسب ارائه دهد – و از مشکلات خوشه های کپی ناخواسته کپی جلوگیری کنید.
گری ایلیز مرحله استخراج ویژگی را معرفی کرد ، که پس از deduplication اجرا می شود و از نظر محاسباتی گران است. این کار با HTML شروع می شود ، سپس نمایه سازی رسانه های جداگانه و ناهمزمان برای تصاویر و فیلم ها را آغاز می کند.
اگر HTML شما در فهرست قرار دارد اما رسانه شما نیست ، این بدان معنی است که خط لوله رسانه هنوز کار می کند.
جلسات در این آهنگ شامل:
نشانه گذاری طرحواره می تواند به Google کمک کند تا روابط بین اشخاص را درک کرده و ویژگی های LLM را فعال کند. اما طرحواره بیش از حد یا زائد فقط به نفع صفحه اضافه می کند و هیچ مزایای رتبه دیگری ندارد.
و از طرحواره به عنوان بخشی از روند رتبه بندی استفاده نمی شود.
در حین استخراج سیگنال ، همچنین بخشی از نمایه سازی ، گوگل ترکیبی از:
گری تأیید کرد که گوگل هنوز هم از PageRank در داخل استفاده می کند. این الگوریتم دقیق از کاغذ سفید 1996 نیست ، اما همین نام را دارد.
سیستم های Google هر روز حدود 40 میلیارد صفحه اسپم را شناسایی می کنند ، که از طریق “اسپمبرن” مبتنی بر LLM خود تغذیه می شوند.
علاوه بر این ، گری تأکید کرد که EEAT یک سیگنال نمایه سازی یا رتبه بندی نیست. این یک اصل توضیحی است ، نه یک متریک محاسبه شده.
انتخاب شاخص به کیفیت پایین می آید ، که به عنوان ترکیبی از اعتماد و ابزار برای کاربران نهایی تعریف شده است. صفحات برای سیگنال های منفی واضح از فهرست حذف می شوند:
noindex راهنمااگر صفحه ای خزیده شده اما نمایه نشده است ، راه حل بهبود کیفیت محتوا است. پیوند داخلی می تواند کمک کند ، اما تنها در حالی که صفحه را واقعاً مفیدتر می کند – هدف Google پاداش پیشرفت های متمرکز کاربر است ، نه دستکاری سیگنال.
تصاویر تولید شده AI در گردش کار ، آموزش و طراحی طراحی شده است. این تصاویر توسط مدل های یادگیری عمیق که در مجموعه های عظیم عکس آموزش دیده اند ، تولید می شود.
در طول جلسه ، هوانگ اظهار داشت که گوگل اهمیتی نمی دهد که آیا تصاویر شما توسط AI یا انسان تولید می شود ، تا زمانی که آنها به طور دقیق و مؤثر اطلاعات را منتقل کنند یا داستانی را که شما قصد دارید بگویید.
تا زمانی که تصاویر قابل درک باشند ، منشأ هوش مصنوعی آنها بی ربط است. هدف اصلی برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان شماست.
هوانگ نمونه ای از تصویر هوش مصنوعی مورد استفاده تیم Google را در روز اول کنفرانس برجسته کرد که در بازرسی نزدیک ، برخی از خطاهای بصری را دارد ، اما به عنوان یک “PROP” ، وظیفه آن نمایانگر یک جدول زمانی بود و محتوای اصلی اسلاید نبود ، بنابراین این خطاها اهمیتی ندارند.
ما می توانیم یک رویکرد مشابه برای استفاده از تصاویر تولید شده توسط AI اتخاذ کنیم. اگر تصویر پیام را منتقل کند و محتوای اصلی صفحه نباشد ، موضوعات جزئی منجر به مجازات نمی شود و به طور کلی از تصاویر تولید شده AI استفاده نمی کند.
تصاویر باید برای شناسایی اشتباهات آشکار ، تحت یک بررسی سریع انسانی قرار بگیرند ، که می تواند از خطاهای تولید جلوگیری کند. نظارت مداوم برای حفظ اعتماد به تصاویر و محافظت از یکپارچگی برند شما ضروری است.
سرانجام ، دانیل ویزبرگ و هاداس ژاکوبی از API جدید Google Trends (Alpha) رونمایی کردند. ویژگی های اصلی API جدید شامل موارد زیر خواهد بود:
این دنیای تجزیه و تحلیل روند برنامه ای را با معیارهای قابل اعتماد و قابل مقایسه با گذشت زمان باز می کند.
که روز دوم را به پایان می رساند. فردا ، ما پوشش روز آخر سه را در Google Search Central Live ، با اخبار و بینش های بیشتر ، پوشش داده ایم.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: دن تیلور/نمک. آژانس
انتشار: خرداد 24، 1403بروزرسانی: 20 آذر 1404 شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در…
آی آر آر اس اس/سمنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعدد…
انتشار: آذر 19، 1404بروزرسانی: 19 آذر 1404 تا به حال شده وسط یه روز شلوغ…
انتشار: مهر 08، 1403بروزرسانی: 19 آذر 1404 درد دندان یکی از شایع ترین مشکلاتی است…
ایالات متحده آمریکا دهها اثر باستانی مسروقه از جمله یک مجسمه ۲۰۰۰ ساله را که…
۲۲:۳۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۴ آی آر آر اس اس - در پی دستور رئیس…