(نیویورک تایمز از Openai و شریک زندگی خود ، مایکروسافت شکایت کرده است ، و ادعا می کند که نقض حق چاپ از مطالب خبری مربوط به سیستم های AI است. این دو شرکت فنی ادعاهای این پرونده را رد کرده اند.)

با به اشتراک گذاشتن آزادانه کدی که فناوری هوش مصنوعی خود را به وجود آورد ، به نام لاما، متا امیدوار بود که توسعه فناوری خود را تسریع کند و دیگران را برای ساختن بالای آن جذب کند. مهندسان متا معتقد بودند که کارشناسان هوش مصنوعی که به طور مش، کار می کنند می توانند پیشرفت بیشتری نسبت به تیم های متخصصان در داخل شرکت ها داشته باشند ، زیرا در Openai و سایر غول های فنی حضور داشتند.

متا می توانست این کار را انجام دهد. این کار با فروش تبلیغات آنلاین ، نه نرم افزار AI ، درآمد ،ب کرد. با تسریع در توسعه هوش مصنوعی که به صورت رایگان به مصرف کنندگان ارائه می شود ، می تواند توجه بیشتری به خدمات آنلاین مانند فیس بوک و اینستاگرام – و فروش بیشتر تبلیغات به خود جلب کند.

آنها تنها شرکت بزرگ آمریکایی بودند که از این رویکرد استفاده ،د. و انجام این کار برای آنها آسان تر بود – قابل دفاع تر ، “ گفت: کریس V. نیکلسون ، سرمایه گذار با شرکت سرمایه گذاری Page One Ventures ، که روی فناوری های هوش مصنوعی تمرکز دارد. وی افزود: متا می تواند زیر هزینه ای را برای ساخت آن – یا حتی آن را از بین ببرد – برای جذب مشتری و افزایش فروش سایر خدمات ارائه دهد.

بسیاری در دره سیلی، گفتند که حرکت متا سابقه خطرناکی را ایجاد کرده است زیرا چت بابات می تواند به گسترش اطلاعات ، گفتار نفرت و سایر محتوای سمی کمک کند. اما متا گفت که هرگونه خطری از مزایای منبع باز فراتر رفته است. آنها افزودند که بیشتر توسعه هوش مصنوعی از طریق منبع باز به اشتراک گذاشته شده بود تا اینکه چتپپ شرکت ها را از نشان دادن آنچه که در آن کار می کنند نشان دهند.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *