انتشار: مرداد 26، 1401
بروزرسانی:
31 تیر 1404
با CRM فروش، شما می توانید، ببینید، مشتری در کجای چرخه فروش قرار دارد و همچنین حساب مشتریان را ردیابی کنید. شما می توانید، تمامی فاکتورهای کامل نشده، وضعیت پرداخت و مخاطبین مرتبط را در سیستم مشاهده نمایید. آن ها دارای ابزارهای پیچیده ای هستند که صراحتا برای افزایش فروش طراحی شده اند. این سیستم به شما اجازه می دهد که یک خط فروش ایجاد کرده و در هر مرحله به دید قابل توجهی در مورد فرصت های فروش دست پیدا کنید.
- نکته مهم این است که تیم فروش استراتژی مدیریت روابط با مشتری را درک کند و بتواند آن را اجرا نماید.
- بهترین نرم افزار crm، علاوه بر سهولت و سادگی باید بتواند دستیابی به اهداف استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را هم تسهیل کند.
- پس از این که برنامه های مورد نیاز خود را بررسی نمودید استراتژی جهت یکپارچه سازی داده ها تعیین نمایید چرا که به مدیریت اطلاعات کمک زیادی می کند.
- برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرایند کار مجموعه وبسیما از صفحه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دیدن کنید.
- نرم افزار CRM رو می شه طوری برنامه ریزی کرد که وقتی عملکرد به زیر سطح رضایت بخش می رسه، به کاربران و مدیران هشدار بده.
بخش های فروش، بازاریابی، خدمات مشتری و سایر بخش هایی که مستقیماً با مشتریان در تعامل هستند، می توانند اطلاعات مربوط به مشتری های خاص را به اشتراک بگذارند. بنابراین هنگامی که یک مشتری معین، از بازاریابی به فروش و سپس به پشتیبانی واگذار می شود، همه بخش ها در جریان هستند. در مرحله ی بعد با ردیابی تاریخچه مشتری، CRM می تواند بینشی در مورد نیازهای بالقوه آینده مشتری ارائه دهد. با دانستن این که آیا مشتری تمایل به خرید نوع خاصی از محصول یا نیاز به خدمات مکرر دارد یا خیر، پرسنل شما می توانند برای درخواست های آینده بهتر آماده شوند. اهداف نرم افزار CRM راهبردی (Strategic) بر راه اندازی و توسعه فرهنگ سازمانی مشتری محور متمرکز هستند.
فاجعه انسانی/ فیلم شوکه کننده از خرید و فروش کودکان داخل گونی!
شرکت سیبل به همراه نرم افزار CRM که طراحی شده بود در نهایت، سال 2006 به شرکت اوراکل فروخته شد. قیمت توافق شده 6 میلیارد بود و جالب است بدانید که این شرکت هنوز هم نرم افزار CRM را تحت عنوان Oracle Siebel ارائه می دهد. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفته شد، crm چهار نوع استراتژیک، عملیاتی، تحلیلی و تعاملی را دارا می باشد. در ادامه قصد داریم انواع crm را همراه با کاربرد آنها برای شما مورد بررسی قرار دهیم. انواع crm مواردی هستند که یک کارمند crm باید آنها را به طور کاملا دقیق بشناسد، برای همین پیشنهاد می کنیم اگر کارمند crm می باشید، درباره انواع crm و ویژگی های آن بیشتر تحقیق کنید. در این پی دی اف به بررسی crm پرداخته ایم و یک مقاله در مورد سی آر ام به صورت جامع در این باره می باشد.
کاربرد نرم افزار CRM در هدف گذاری برای فروش
این بدان معنی است که شما روندها را مشاهده خواهید کرد و با رشد و تغییر همه چیز، سریع تر مطلع خواهید شد. طراحی و پیاده سازی فرآیندهای مناسب در CRM باعث بهبود یکنواختی و کیفیت تعامل با مشتریان می شود. بهبود فرآیندها می تواند منجر به افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان، ردیابی بهتر تعاملات و افزایش رضایت مشتریان شود.
CRM در عمل با بررسی ۲ مثال
اما با CRM می توانید تمام این درخواست های کانال های مختلف را یکجا پیگیری و تعاملات و اقدامات مشتری را بعد از پاسخ گویی و رفع مشکل ردیابی کنید. مثلاً اگر CRM نشان داد که مخاطبان زیادی بعد از دیدن تبلیغ خاصی که در اینستاگرام اجرا کردید، به لندینگ شما آمدند و فرم را پر کردند، می توانید بفهمید که استراتژی بازاریابی و تبلیغات شما برای تبدیل مشتری جواب داده است. مثلاً اگر با بررسی داده ها متوجه شدید اغلب مشتریان در کنار کفش چرم، واکس چرم جامد هم خریده اند، می توانید این محصول را به صفحهٔ کفش چرم با عنوانی مثل «دیگران این محصول ها را با کفش چرم خریده اند» اضافه کنید. مثلاً فرض کنید یک کمپین برای جذب لید راه انداخته اید و از طریق یک فرم، اطلاعات تماس و ایمیل مشتریان را به دست آورده اید. علاوه بر این، بر اساس اطلاعات دقیق و کاملی که از لیدها جمع آوری کرده اند و بر مبنای سیستم امتیازدهی به آن ها، باکیفیت ترین لیدها را برای پرورش و تبدیل اولویت بندی می کنند. از طرفی، همهٔ کاربران می توانند در هر زمان و با هر دستگاهی (موبایل یا کامپیوتر) از طریق اینترنت به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
