به گزارش مجله خبری کشاورزی، این خودروساز دیترویتی اعلام کرد: برنامههایش برای تولید برخی از خودروهای برقی بزرگتر از جمله «اف ۱۵۰» لایتنینگ را به دلیل تقاضای ضعیف، افزایش هزینهها و تغییرات نظارتی، لغو خواهد کرد و در شرایطی که این صنعت با پذیرش کندتر از حد انتظار خودروهای برقی دست و پنجه نرم میکند، این تصمیم نشاندهنده تغییر قابلتوجهی در راهبرد این صنعت است.
جیم فارلی، مدیرعامل فورد گفت: این یک تغییر مشتریمحور برای ایجاد یک فورد قویتر، مقاومتر و سودآورتر است. او افزود: واقعیت عملیاتی تغییر کرده و ما سرمایه را به فرصتهای رشد با بازده بالاتر انتقال میدهیم. این تغییر از سوی فورد فقط چند روز پس از آن صورت میگیرد که دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، استانداردهای سختگیرانهتر مصرف سوخت وضع شده در دوران ریاستجمهوری جو بایدن را لغو کرد.
تلاشهای فورد در زمینه خودروهای برقی، اکنون به جای خودروهای بزرگتر و گرانتر، بر روی خانوادهای از خودروهای برقی کوچکتر و مقرونبهصرفه متمرکز خواهد شد.
فورد اعلام کرد: تولید پیکاپ برقی فعلی «اف ۱۵۰» لایتنینگ را که زمانی امیدوار بود پیشگام گذار به خودروهای برقی باشد متوقف کرده است. این شرکت اعلام کرد: در عوض، نسل بعدی، لایتنینگ هیبریدی خواهد بود و با ترکیب نیروی باتری و موتور بنزینی، برد تخمینی بیش از ۷۰۰ مایل را ارائه خواهد داد.
فورد همچنین برنامههایش برای ونهای تجاری برقی جدید در اروپا و آمریکای شمالی را لغو کرد و آنها را با مدلهای بنزینی و هیبریدی که قرار است از سال ۲۰۲۹ در کارخانه مونتاژ اوهایو تولید شوند، جایگزین کرد. در این تغییر، کارخانه تنسی فورد تغییر کاربری خواهد داد و نام مرکز خودروهای برقی تنسی، به کارخانه پیکاپ تراک تنسی تغییر خواهد یافت تا از سال ۲۰۲۹ به جای خودروهای برقی، پیکاپ تراکهای بنزینی جدید و مقرون به صرفه تولید کند.
فورد اعلام کرد در حال راهاندازی یک کسبوکار ذخیرهسازی انرژی باتری است و یک کارخانه در ایالت کنتاکی آمریکا را به تولید محصولات برای مراکز داده و شرکتهای الکتریکی اختصاص خواهد داد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این خودروساز، قصد دارد برای این کسبوکار، طی دو سال، حدود دو میلیارد دلار سرمایهگذاری کند و تا اواخر سال ۲۰۲۷، ظرفیت سالانه ۲۰ گیگاوات ساعت را هدفگذاری کرده که برای تبدیل فورد به یک بازیگر اصلی در بازار رو به رشد، کافی است.
انتهای پیام

