منتشر شده در 11 خرداد 1404 ساعت 17:14

شرکت مدیران خودرو آغاز به تحویل تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید جدید به مشتریان کرده است. این خودرو هماکنون در بازار داخلی کشور موجود میباشد.
بر اساس گزارش پایگاه خبری آی آر آر اس اس، فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید که نسخهای ارتقا یافته از تیگو ۸ پرو e پلاس است، با تغییراتی در ظاهر و امکانات به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو تحت برند فونیکس عرضه میشود و در حال حاضر دلالان قیمت حدود ۳.۳ میلیارد تومان را برای آن اعلام کردهاند. لازم به ذکر است که نسخه قبلی این خودرو چندان مورد توجه قرار نگرفت و بیشترین تقاضا برای خانواده تیگو ۸ پرو مربوط به مدل تیگو ۸ پرو مکس است که قابلیت دو دیفرانسیل را دارد.


نسخه قبلی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید، که با نام تیگو ۸ پرو e پلاس شناخته میشود، از نظر مصرف سوخت روی کاغذ گزینهای کممصرف بود؛ با این حال بررسیهای انجامشده نشان دادهاند که این خودرو به عنوان یک محصول هایبرید، در شرایط واقعی مصرف بالاتری دارد و اگر به صورت معمول بدون استفاده از قابلیت شارژ مستقیم (پلاگ) استفاده شود، گاهی مصرف آن حتی از خودروهای تمام بنزینی بیشتر خواهد بود.
هنوز مشخص نیست که آیا مدیران خودرو و چری توانستهاند مشکلات نسخه قبلی تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید را در نمونه جدید برطرف کنند یا خیر، اما در حال حاضر این خودرو بدون رونمایی رسمی در نمایشگاههای فروش خودرو سراسر کشور عرضه شده است.
ویدیوی معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس ( PHEV )
این خودرو دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر همراه با دو موتور الکتریکی است که نیرو را از طریق جعبه دنده DHT به چرخهای جلوی کراس اوور منتقل میکنند. یکی از موتورهای الکتریکی داخل جعبه دنده قرار دارد.
وقتی باتریها به طور کامل شارژ باشند، مجموع توان خروجی به ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور به ۵۱۰ نیوتن متر میرسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو برابر با ۷.۶ ثانیه است. با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتریها توسط شارژرهای خانگی، خودرو قادر است ۷۵ کیلومتر را بدون استفاده از موتور بنزینی طی کند. ظرفیت باتری این خودرو ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است که با استاندارد AC و ساختار CCS2 قابل شارژ میباشد.




در فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هایبرید جدید تغییراتی در طراحی اعمال شده است. بخشهایی از سپر جلو تغییر کرده و در عقب چراغهایی به صورت پیوسته قرار گرفته است. همچنین رینگها به سایز ۱۹ اینچ ارتقا یافتهاند. در کابین نیز تریم داخلی به رنگ قهوهای تیره با طراحی متفاوت دیده میشود. صفحه کیلومترشمار شبیه به فونیکس آریزو ۸ بوده و دارای طراحی خمیده است. کنسول مرکزی با تغییرات گستردهای در دسته دنده و پنل تهویه بهروزرسانی شده است. چیدمان عناصر در رودریها نیز نسبت به نسخه قبلی متفاوت است. از امکانات جدید میتوان به هدآپ دیسپلی و دوربین ثبت وقایع اشاره کرد. البته در بخش عقب دیگر پنل تهویه مستقل وجود ندارد.
