فروش جهانی اسباب بازی در سال 2024 با کاهش 0.6٪ تثبیت شد. این گزارش از Circana، مشاور پیشرو در تحلیل رفتار مصرف‌کننده، منتشر شده است.

این شرکت 12 بازار جهانی از جمله استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، هلند، اسپانیا، پاکستان و ایالات متحده را به‌عنوان بخشی از یافته‌های خود مورد بررسی قرار داد. پنج مورد از 11 دسته اصلی اسباب بازی که توسط Circana ردیابی شده‌اند، در سال گذشته افزایش فروش دلاری را تجربه کردند.

در بین بخش‌های موفق، رشد 14٪ برای مجموعه‌های ساختنی برای پنجمین سال متوالی، افزایش 5٪ در اسباب بازی‌های اکتشافی و رشد 3٪ برای وسایل نقلیه مشاهده شد. اسباب بازی‌های مخملی و نرم 1٪ افزایش داشتند. لگو بوتانیکال یکی از پرفروش‌ترین اسباب بازی‌های سال بود و با وجود کاهش تولید فیلم‌ها در سال 2024، فروش اسباب بازی‌های دارای مجوز 8٪ افزایش یافته و بیش از یک سوم کل بازار اسباب بازی‌ها را با سهم 34٪ از کل فروش به خود اختصاص داد. محبوب‌ترین IPهای سال گذشته شامل Pokémon، بازی‌های ویدیویی برتر، باربی، مارول، چرخ‌های داغ و جنگ ستارگان بودند.

“فروش اسباب بازی‌ها در سال 2024 نمایانگر تضاد شدید در رفتار مصرف‌کننده است—بین خریدارانی که تصمیمات بسیار منطقی می‌گیرند، معاملات را دنبال می‌کنند و در صورت نیاز خرید می‌کنند و در عین حال تمایل دارند اسباب بازی‌های حسی را برای خوشحالی یا هدیه دادن به خود تهیه کنند. برخی از این احترام‌ها،” گفت Frédérique Tutt، مشاور جهانی صنعت اسباب بازی در Circana. “فروش اسباب بازی‌های کلکسیونی هرگز به اندازه سال 2024 نبوده است.”

کلکسیون‌ها در سال گذشته 5٪ رشد کردند تا 18٪ از کل بازار را تشکیل دهند. ارقام فروش بازی‌های کارت ویزیت و اسباب بازی‌های مخملی به افزایش فروش در طول سال کمک کردند.

Tutt افزود: “امسال انتظار داریم بازار جهانی اسباب بازی‌ها تحت تأثیر فیلم‌ها و سریال‌های محبوب در پلتفرم‌های استریم قرار گیرد و همچنان به اشتیاق مصرف‌کنندگان جوان و بالغ برای اسباب بازی‌ها و کالاهای کلکسیونی ادامه دهد.”

برای اطلاعات بیشتر درباره Circana و تحقیقات آن بازدید کنید circana.com.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *