راهنمای مطالعه
در سال های اخیر تبادل اطلاعات در بخش شبکه های اینترنت افزایش چشم گیری داشته است. این تبادلات نیاز به مدیریت دارد تا کاربران برای دسترسی به اطلاعات خود دچار سردرگمی نشوند. در این نقطه پورتال ها به کمک کاربران اینترنت می آیند. پورتال یا درگاه دیجیتال به طور ساده یک سایت متمرکز است که به کاربران کمک می کند، همه اطلاعات و خدماتی را که نیاز دارند، در یک مکان واحد داشته باشند. از پورتال در شبکه های سازم، ادارات و فروشگاه های آنلاین بیشتر استفاده می شود. در این مقاله سوال «پورتال ی،ی چه؟» به طور کامل پاسخ می دهیم.\xa0
کلمه پورتال (Portal) از واژه ی لاتین «porta» به م،ی دروازه یا درگاه گرفته شده است. پورتال (Portal) یک درگاه دیجیتال است که به ،وان نقطه ورود به مجموعه ای از اطلاعات، خدمات و ابزارها عمل می کند. پورتال ها معمولا یک رابط کاربری متمرکز ارائه می دهند که کاربران از طریق آن می توانند به اطلاعات یا خدمات مرتبط با نیازهای خاص خود دسترسی پیدا کنند. در پاسخ سوال پورتال ی،ی چه؟ باید بگوییم این سامانه برای کاربران عمومی یا یک گروه خاص از افراد طراحی می شود. استفاده از پورتال برای مدیریت اطلاعات در موضوعات مختلف بسیاری کاربرد دارد؛ همچنین پورتال ها انواع مختلفی دارند که اطلاعات و خدمات متن، با شرایط را عرضه می کنند. بسیاری از محیط هایی که برای مدیریت، از\xa0 پورتال استفاده می کنند، پنل اس ام اس را هم به این سامانه اتصال می دهند که در صورت نیاز، پیامک لازم به کاربر ارسال شود.
پورتال ها، بسته به شرایط و هدف کاربری، طراحی و اجرا می شوند. بیشترین استفاده پورتال در اداره ها برای اشتراگ کذاری اطلاعات و در فروشگاه های آنلاین است. اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید پیشنهاد می کنیم مقاله «چگونه آنلاین شاپ بزنیم» را مطالعه کنید. در ادامه انواع پورتال را معرفی می کنیم.
در سازمان های بزرگ معمولا کارمندان فراو، مشغول به کار هستند. اطلاعات در این سازمان ها باید به صورت مشخصی سازماندهی و متمرکز شوند تا کارمندان به راحت ترین شکل ممکن به اطلاعات و خدماتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. این پورتال، تمامی فرآیندهای کاری و اطلاعات سازمان را در یک محیط یکپارچه و ساختاریافته جمع آوری می کند.
ویژگی های پورتال سازم، شامل موارد زیر می شود:
در پورتال سازم، برای یادآوری ها می تو،د از پنل پیامکی استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت پیشنهاد می کنیم مقاله «پنل پیامکی چیست؟» را مطالعه بفرمایید.
همه افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار\xa0 ،ید اینترنتی کرده اند. در زمان ،ید اینترنی برای ثبت ،ید و پرداخت هزینه ها کاربر به پورتال مشتری وارد می شود.
برای ورود به این پورتال معمولا باید یک حساب کاربری شخصی در سایت مورد نظر با شماره تلفن یا ایمیل ایجاد کنید تا به صفحه پورتال خود دسترسی داشته باشید. خدماتی که در پورتال مشتری عرضه می شود شامل مدیریت لیست ،ید های حال، درصورت ،ید مجدد تاریخچه ،ید، نوع ارسال کالا، تخفیف ها، جمع و جزئیات هزینه ها و کد رهگیری ،ید و ارسال کالا می شود.
از دیگر ویژگی های مهم پورتال مشتری می تو،م به موارد زیر اشاره کنیم.\xa0
\xa0پورتال مشتری با ایجاد یک پل ارتباطی آنلاین بین مشتریان و سازمان، خدمات رس، را سریع تر و ساده تر می کند. این پورتال با ارائه امکاناتی مثل پیگیری سفارش ها، مدیریت حساب و دریافت پشتیب، آنلاین، به افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه های پشتیب، کمک می کند و در نهایت، باعث بهبود تجربه کاربری می شود. علاوه بر این مزیت ها استفاده از قابلیت دراپ شیپینگ برای ،ب وکارهای کوچک بسیار توصیه می شود، برای آگاهی بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله «دراپ شیپینگ چیست» را مطالعه کنید.
پورتال اطلاعاتی، یک درگاه دیجیتال است که برای جمع آوری، سازماندهی و ارائه اطلاعات و محتوای متنوع طراحی شده است. هدف اصلی این پورتال، فراهم ، دسترسی سریع و ساده به اطلاعات برای کاربران عمومی یا یک گروه خاص (مثل محققان یا دانشجویان) است.
ویژگی های بارز این پورتال شامل موارد زیر می شود.
در بیشتر مواقع توسط نظرسنجی پیامکی میزان رضایت مندی از خدمات پورتال اطلاعاتی بررسی و عیب ها بر طرف می شوند. پورتال اطلاعاتی در حوزه هایی مانند وبسایت های خبری و رسانه ای، پورتال های علمی و دانشگاهی و کتابخانه های دیجیتال استفاده می شود.
پورتال تجاری، یک درگاه دیجیتال است که برای ،ید و فروش کالاها و خدمات به صورت آنلاین طراحی شده است. این پورتال ها به ،وان بسترهای تجارت الکترونیک عمل می کنند و مشتریان و فروشندگان را در یک محیط یکپارچه به هم متصل می کنند.
پورتال تجاری ویژگی های بسیاری دارد که در ،ید و فروش کالا ها به صورت اینترنتی به کاربران کمک می کند، چند مورد از این ویژگی ها را بررسی می کنیم.
معمولا مشتریان شماره خود را در این پورتال وارد می کنند و صاحبان کار از این طریق برای مشتریان پیام های تبلیغاتی می فرستند. این پیام ها می توانند شامل تبلیغات هتل یا معرفی یک محصول جدید در مورد کمپینگ باشد.
پورتال ها با فراهم ، دسترسی سریع، آسان و یکپارچه به خدمات و اطلاعات، نقشی کلیدی در بهبود تجربه کاربری و کاهش هزینه های زم، و مالی دارند. با وجود امکاناتی مانند جستجوی پیشرفته، به روزرس، مداوم و امنیت بالا، این ابزارها در حوزه های مختلف از تجارت تا خدمات ،تی کاربرد دارند.\xa0
برای بهبود کیفیت خدمات، سازمان ها می توانند از تعرفه پنل پیامکی اطلاع و بهره ببرند. این روش امکان دریافت بازخورد کاربران درباره عملکرد پورتال را فراهم کرده و به شناسایی نقاط ضعف و ارتقای تجربه کاربری کمک می کند. در نهایت، پورتال ها پلی بین کاربران و خدمات هستند که نیازهای دنیای دیجیتال امروز را برطرف می کنند.
\xa0
انتشار: فروردین 17، 1403بروزرسانی: 22 آذر 1404 در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد تا…
مجله خبری کشاورزی/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی مس با توجه…
۲۰:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۴ باشگاهخبرنگاران جوان؛ محبوبهکباری- صادق ضیائیان مدیرکل پیشبینی سازمان هواشناسی کشور…
مجله خبری کشاورزی/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی مس با توجه…
سامسونگ بار دیگر با عملکرد شگفت انگیز بازار گوشی های هوشمند کره جنوبی در سه…
۱۹:۴۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۴ آی آر آر اس اس - اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی…