قوای محرکه پارس‌ نوآ ؛ برتر از تندر۹۰


منتشر شده در 03 مهر 1404 ساعت 11:00

پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تأکید بر اینکه تحریم‌ها نتوانستند مانع پیشرفت صنعت خودرو شوند، گفت: «پارس‌نوآ» حاصل توان مهندسی و سرمایه داخلی است و به‌ زودی در بازار عرضه خواهد شد.

مهدی رادمنش با اشاره به پروژه P90 که نخستین محصول آن «پارس‌ نوآ» است، افزود: این پلتفرم در گذشته میزبان یکی از پرفروش‌ترین محصولات رنو بود که به دلیل کیفیت و ایمنی بالا با استقبال ویژه مردم مواجه شد. پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت در تأمین قطعات، گروه سایپا احیای این پلتفرم را در دستور کار قرار داد و پروژه داخلی‌ سازی آن کلید خورد.

پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید

وی ادامه داد: امروز پارس‌نوآ با امکانات و ایمنی فراتر از انتظار وارد مرحله تولید انبوه شده است. این خودرو از قوای محرکه پیشرفته با مصرف سوخت پایین و گشتاور بالا بهره می‌برد و با گیربکس داخلی باکیفیت، قابلیت رقابت با L90 را دارد.

رادمنش با اشاره به جایگاه بین‌المللی پلتفرم P90 خاطرنشان کرد: این پلتفرم در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را در زمینه کیفیت و استحکام پس داده است. سایپا نیز قصد دارد پس از پارس‌نوآ، محصولات دیگری را بر پایه همین پلتفرم به تولید برساند تا ضمن ارتقای میانگین کیفیت خودروهای داخلی، سبد محصولات پارس‌خودرو تکمیل‌ تر شود و حضور این شرکت باسابقه در بازار تقویت شود.

مشخصات فنی پارس نوآ

این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

ویدیوی معرفی

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *