با کمک ارسال پیام خودکار نیز رسیدگی به امور مشتریان در مدت زم، کوتاه امکان پذیر خواهد بود؛ این موضوع در جلب رضایت مشتریان بسیار به ،ب وکارها کمک می کند و ارسال پیام انبوه به برقراری ارتباط موثر مشتریان منجر می شود. البته با ارسال پیام بیش از حد مجاز به وسیله ابزار ارسال پیام انبوه، ،ب وکارها ممکن است با مشکل مسدود شدن حساب کاربری مواجه شوند؛ بنابراین باید محدودیت های ارسال پیام را در نظر بگیرند.
یکی از ویژگی های کلیدی مهم واتساپ تجاری به آمارهای زیر مربوط می شود که در وب سایت رسمی این پیام رسان منتشر شده اند. این آمارها در کنار استفاده از تلفن اینترنتی، مزیتی مهم برای ،ب وکارها به منظور بهبود روابط با مشتریان خواهد بود؛ البته ،ب وکارها برای ،ید تلفن اینترنتی حتما از طریق شرکت های معتبر اقدام کنند تا با دریافت بهترین خدمات از مزایای تلفن مجازی بهره مند شوند.
رسیدگی به امور مشتریان و پاسخگویی به سوالات آن ها در کوتاه ترین زمان ممکن، روی جلب رضایت و اعتماد آن ها تاثیر می گذارد. ،ب وکارها با کمک فرایند اتوماتیک ارسال پیام بیزینس اکانت واتساپ در بازاریابی موبایلی، راحت تر به این هدف دست پیدا می کنند. به علاوه، قابلیت ارسال پیام خودکار این امکان را برای ،ب وکارها فراهم می کند تا متن، با پیام مشتریان و ارائه خدمات پشتیب، حرفه ای، پیام های متنی یا صوتی مشخصی را آماده و در اختیار این پیام رسان قرار دهند.
برای پاسخ به سوال «واتساپ تجاری چیست» باید بگوییم، واتساپ تجاری نسخه ای از پیام رسان واتساپ است که به صاحبان ،ب وکارهای مختلف، امکان استفاده از ابزارهای متنوعی برای اتوماتیک ، فرآیند ارسال پیام های بازاریابی، پاسخگویی خودکار به سوالات مشتریان و ارائه خدمات پشتیب، کارآمد را فراهم می کند. همچنین ،ب وکارها از طریق واتساپ تجاری قادر خواهند بود تا با کمک نرم افزارهای ثالث داده های این پیام رسان را به بخش پشتیب، منتقل کنند و اینگونه کار راحتی برای نظارت بر فعالیت های مشتریان داشته باشند.
،ب وکارها با کمک قابلیت های واتساپ تجاری مانند گفتگو در فضایی امن و کاهش زمان رسیدگی به امور مشتریان و پاسخگویی به سوالات آن ها، به میز، قابل توجه در بهبود روابط با مشتریان موفق خواهند بود. همچنین با کمک واتساپ، ،ب وکارها قادر به ارسال پیام هایی متن، با نیاز و خواسته مشتریان خواهند بود تا روابط کاملا شخصی سازی شده ای با آن ها برقرار کنند.

راهنمای مطالعه
اغلب ،ب وکارها به دنبال ایجاد تجربه کاملا شخصی سازی شده و برقراری ارتباطی موثر با مشتریان هستند. اما سوال مهم اینجاست، با کمک چه ابزاری می توان به این هدف دست پیدا کرد؟ واتساپ تجاری، از جمله ابزارهای قدرتمندی است که به ،ب وکارهای بسیاری با ارائه خدمات پشتیب، کارآمد، به منظور برقراری ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آن ها کمک می کند. در این مقاله، ابتدا به سوال واتساپ تجاری چیست، پاسخ خواهیم داد و سپس با ارائه توضیحاتی، نقش و نحوه کمک این ابزار قدرتمند به رشد ،ب وکارها را موردبررسی قرار می دهیم؛ به این ترتیب صاحبان ،ب وکارها می توانند از طریق واتساپ بیزینس تعامل من،ی با مشتریان داشته باشند و مسیر هموارتری برای رشد طی کنند.
تعریف واتساپ تجاری و آشنایی با ماهیت دقیق آن
علاوه بر این مزیت مهم واتساپ، استفاده از پنل پیامکی به ،ب وکارهای فراو، به منظور بهبود ارتباط با مشتریان کمک می کند. به دلیل محدودیت هایی در استفاده از برخی قابلیت های واتساپ در ایران، استفاده از بهترین پنل پیامکی که توسط شرکت های معتبر ایر، ارائه می شوند، گزینه جایگزین من،ی پیش روی ،ب وکارها برای ارسال پیام انبوه و داشتن تعامل موثر با مشتریان خواهد بود.
داشتن یک حساب واتساپ تجاری امکان ارسال پیام تبلیغاتی و ارائه کارآمدترین خدمات پشتیب، از طریق ارسال پیام خودکار را برای ،ب وکارها فراهم می کند؛ البته برای ارسال پیام تبلیغاتی، متن آن باید نوشته شده باشد. برای مثال، یک سالن زیبایی برای جذب مشتری، باید از بهترین متن پیامک تبلیغاتی برای سالن زیبایی استفاده کند تا شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشد.
تکنیک های ارتباط موثر با مشتریان از طریق واتساپ تجاری
برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان، واتساپ تجاری ابزارهای قدرتمندی مانند ارسال پیام خودکار، ارسال پیام انبوه، لیست برود،ت را در اختیار ،ب وکارها قرار می دهد؛ بنابراین هر ،ب وکار متن، با نوع اه، و استراتژی های بازاریابی در بیزینس پلن می تواند برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و جذب آن ها از ابزار من، کمک بگیرد. برای مثال با کمک لیست برود،ت، ،ب وکار قادر به انتخاب تعداد مشتریان و ارسال پیام های تبلیغاتی شخصی سازی شده برای آن ها خواهند بود و این کار، دریافت بیشترین نرخ تعامل از سمت مشتریان برای ،ب وکارها به ارمغان می آورد.
