Categories: تکنولوژی

هدف سود ۳۰ درصدی مایکروسافت می‌تواند پیامدهای کوتاه‌مدت برای پروژه‌های آینده Xbox داشته باشد

به نظر می رسد مایکروسافت با هدف قرار دادن حاشیه سود 30 درصدی، مسیر توسعه کوتاه مدت پروژه های آینده ایکس باکس را زیر سوال می برد.

جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ در مصاحبه ای با کانال یوتیوب 404Media به این موضوع اشاره کرد. این گزارش نشان می دهد که مایکروسافت انتظار دارد که بخش Xbox به حاشیه سود تقریباً 30 درصدی دست یابد. رقمی که معمولاً در شرکت‌های نرم‌افزاری با حاشیه بالا مانند Azure یا Windows دیده می‌شود.

شرایر تأکید کرد که این هدف لزوماً غیرواقعی نیست، اما هشدار داد که چنین دستوری می تواند بر مسیر استراتژی بلندمدت ایکس باکس تأثیر منفی بگذارد.

به گفته شرایر، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و امی هود، مدیر ارشد مالی شرکت، ظاهراً رقم حاشیه سود 30 درصد را منطقی می دانند. زیرا سایر بخش‌های نرم‌افزاری مایکروسافت عموماً سودآوری مشابه یا حتی بالاتری دارند. رسیدن به این هدف برای بسیاری از بازی های سنتی غیرممکن نیست. به عنوان مثال، یک بازی 100 میلیون دلاری که به قیمت 130 میلیون دلار فروخته می شود، از نظر تئوری به چنین حاشیه سودی دست خواهد یافت.

اما وضعیت ایکس باکس عادی نیست. وجود سرویس اشتراک Game Pass معادله درآمد را به شدت پیچیده می کند. بازی‌هایی که در اولین روز انتشارشان در این سرویس راه‌اندازی می‌شوند، عموماً نسخه‌های کمتری را می‌فروشند. زیرا کاربران با پرداخت اشتراک می توانند بازی را تجربه کنند و نیازی به خرید کامل آن ندارند.

این چالش برای تیم هایی مانند دابل فاین بسیار ملموس است. زمانی که مایکروسافت این استودیو را در سال 2019 خریداری کرد، پیام اصلی ساخت بازی‌های خلاقانه و عالی بود. آثار منحصر به فرد این استودیو قرار نبود میلیون ها نسخه بفروشند، اما ارزش فرهنگی و هنری قابل توجهی به اکوسیستم ایکس باکس اضافه کردند. شرایر معتقد است که اعمال اهداف سختگیرانه بر روی حاشیه سود این استودیوها، ماهیت نقش آنها را تغییر می دهد و می تواند دامنه خلاقیت و نوع بازی آنها را در آینده محدود کند.

اثر بخشنامه بر حاشیه سود 30 درصد از قبل قابل مشاهده است. پروژه هایی با چرخه تحقیق و توسعه طولانی یا پروژه هایی که به سرعت سودآور نمی شوند بیش از هر زمان دیگری لغو می شوند. IP هایی مانند Blackbird Zenimax Online و حتی راه اندازی مجدد پرچمدار مانند Perfect Dark تا حدودی به دلیل نداشتن بازگشت سریع و تضمین شده مالی کنار گذاشته شدند.

شرایر می‌گوید این تصمیم‌ها نشان‌دهنده تغییر به سمت تفکر کوتاه‌مدت است و این قیمت می‌تواند به قیمت توسعه فرنچایزهای آینده تمام شود. پروژه هایی که به تحقیق و توسعه قابل توجهی متکی هستند، معمولاً حاشیه سود 30 درصدی برای شروع ندارند، اما در گذشته، همین نوع پروژه ها بزرگترین موفقیت های صنعت را ایجاد کرده اند.

اخبار بازی مجله خبری ICTNN

تحریریه ICTNN شبکه خبری

Source link

تیم تحریریه آی آر ار اس اس

Share
Published by
تیم تحریریه آی آر ار اس اس

Recent Posts

تعمیرات لوازم خانگی زنجان؛ خدمات فوری در شهر

انتشار: تیر 15، 1404بروزرسانی: 19 آذر 1404 آیا تا به حال با یک یخچال خراب…

16 دقیقه ago

چگونه دیجیتال مارک تجاری را تغییر داده است

این عصاره ویرایش شده از مارک دیجیتال توسط دانیل رولز © 2025 است و با…

34 دقیقه ago

راز جاودانگی در شاهکارهای معماری چیست؟ گروه معماری هورنو

انتشار: اردیبهشت 11، 1402بروزرسانی: 19 آذر 1404 راز جاودانگی در شاهکارهای معماری چیست؟ گروه معماری…

1 ساعت ago

وجود 19 قلم دارو از غول های دارویی در فهرست بیمه چین – ای بی اس نیوز

ای بی اس نیوز: چین نخستین فهرست بیمه تجاری داروهای نوآورانه خود را رونمایی کرد؛…

3 ساعت ago

پدافند هوایی روسیه ۳۸ پهپاد اوکراینی را طی شش ساعت منهدم کرد – ای بی اس نیوز

به نقل از پایگاه روسیا الیوم، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در تاریخ…

3 ساعت ago

کتاب ر

انتشار: شهریور 26، 1404بروزرسانی: 19 آذر 1404 دوست داری درباره کتابی حرف بزنم که از…

3 ساعت ago