Categories: خودرو

مدیرعامل ولوو ؛ خودروسازان چینی برخی برندهای غربی را از چرخه حذف می کنند


منتشر شده در 23 شهریور 1404 ساعت 18:00

شرکت ولوو اگرچه از تعهد اولیه خود برای تبدیل شدن به برندی تمام برقی از سال ۲۰۳۰ عقب‌نشینی کرده، اما همچنان آینده صنعت خودرو را در الکتریکی‌ سازی می‌بیند. این خودروساز سوئدی پذیرفته که روند برقی‌ شدن ممکن است کمی طولانی‌تر از پیش‌بینی‌ها باشد، اما بازگشت کامل در کار نخواهد بود.

تغییر راهبرد و بازگشت مدیر قدیمی

از ماه آوریل، هاکان ساموئلسن مدیر پیشین ولوو، بار دیگر به ریاست این خودروساز بازگشته است. این مدیر ۷۴ ساله حدود یک دهه هدایت ولوو را بر عهده داشت و در سال ۲۰۲۲ کناره‌گیری کرد، اما اکنون با قراردادی دو ساله به منظور عبور از شرایط حساس دوباره به این جایگاه بازگشته است. ساموئلسن در مصاحبه با بلومبرگ تأکید کرده:

«صنعت خودرو قطعاً برقی خواهد شد؛ بازگشتی وجود ندارد. شاید در برخی مناطق کمی طولانی‌تر شود، اما جهت‌گیری مشخص است. در حدود ۱۰ سال آینده خودروها تمام ‌برقی می‌شوند و هزینه آنها نیز پایین‌تر می‌آید. همانطور که در گذشته فورد، جنرال موتورز، تویوتا و فولکس ‌واگن برندهای حکمران بازار بودند، در آینده هم بازیگران جدیدی جایگزین خواهند شد.»

پیش‌بینی موج تازه‌ای از دگرگونی

مدیرعامل ولوو اعتقاد دارد که در دنیای جدید خودروسازی، دو یا سه برند چینی بسیار قدرتمند ظهور خواهند کرد که عرصه را بر خودروسازان سنتی تنگ‌تر می‌کنند. او افزوده:

«این تغییرات باعث موجی از بازسازی و تجدید ساختار در صنعت خودرو خواهد شد. برخی شرکت‌ها با شرایط جدید سازگار می‌شوند و زنده می‌مانند، اما برخی دیگر از بین خواهند رفت.»

خودروهای هیبریدی به‌ عنوان پلی برای آینده

ولوو برای تضمین بقا سرمایه‌گذاری سنگینی روی خودروهای تمام برقی و هیبریدی قابل شارژ انجام داده تا بتواند متناسب با نیاز بازارهای مختلف عمل کند. آقای ساموئلسن تأکید کرده که خودروهای هیبریدی شارژی نقش یک پل را بین خودروهای درون‌سوز و تمام برقی دارند. وی در این رابطه گفته:

«شاید چند سال پس از ۲۰۳۰ طول بکشد تا زیرساخت شارژ کامل شود و خودروهای برقی به انتخاب غالب مشتریان تبدیل گردند.»

پیوند با چین؛ یک مزیت بزرگ برای ولوو

یکی از برگ‌های برنده ولوو نسبت به دیگر برندهای اروپایی، مالکیت توسط جیلی چین است. جیلی مالک برندهایی همچون لوتوس، زیکر، پولستار و لینک اند کو بوده و جزو پیشگامان انقلاب خودروهای برقی محسوب می‌شود. ساموئلسون معتقد است «هر چه صنعت خودروی چین قدرتمندتر شود، ارزش همکاری ما با جیلی بیشتر خواهد شد.»

او در ادامه افزوده: «امروز برندهای چینی بیش از نیمی از بازار داخلی چین را در اختیار دارند و حالا وارد اروپا می‌شوند. این شرایط فشار زیادی به خودروسازان اروپایی و آمریکایی وارد می‌کند که در حال رقابت بر سر بخشی کوچک‌تر از بازار هستند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، چین در آینده صنعت خودرو یک بازیگر بسیار بزرگ خواهد بود، نه فقط در بازار داخلی خودش بلکه در سطح جهانی.»

ولوو با وجود تغییر در زمان‌بندی برنامه‌های برقی‌سازی، همچنان مسیر آینده خود را روشن می‌بیند. این شرکت می‌داند که برای بقا باید از یک‌ سو روی نوآوری در خودروهای برقی و هیبریدی سرمایه‌گذاری کند و از سوی دیگر از پشتیبانی صنعتی چین بهره ببرد. پیام مدیرعامل ولوو روشن است: آینده خودرو بدون برق ممکن نیست و تنها برندهایی که با این تحول عظیم همگام شوند، در بازار باقی خواهند ماند.

Source link

تیم تحریریه آی آر ار اس اس

Share
Published by
تیم تحریریه آی آر ار اس اس

Recent Posts

تعمیر اسباب بازی؛ لبخند را به کودک برگردان

انتشار: تیر 22، 1404بروزرسانی: 21 آذر 1404 تصور کنید روزی، محبوب ترین اسباب بازی فرزندتان…

4 دقیقه ago

درمان تبخال تناسلی؛ روش های جدید و موثر

انتشار: مهر 08، 1403بروزرسانی: 21 آذر 1404 تبخال تناسلی یکی از بیماری های عفونی شایع…

35 دقیقه ago

پایانی بر یک عمر دلارپاشی

حذف ارز ترجیحی برای برنج پایانی بر دلاری شدن است و فرصتی برای بهره برداری…

40 دقیقه ago

چرا سهم تهران از خانه سازی به پایین ترین سطح رسید؟

انتشار: بهمن 10، 1403بروزرسانی: 21 آذر 1404 رکود ساخت وساز در تهران طی سال های…

43 دقیقه ago

معامله جدید T-Mobile برای شما 1100 دلار از Galaxy Z Told 7 و یک جفت هدفون رایگان سقوط کرد ، فقط برای لگد

جدیدترین تلفن تاشو سامسونگ فقط در هفته گذشته قفسه های فروشگاه را ذخیره می کند…

46 دقیقه ago

خرید و قیمت کتاب مجموعه مباحث سیر اندیشه های شهرسازی نشر عصر کنکاش ترب

انتشار: تیر 11، 1402بروزرسانی: 21 آذر 1404 اصلاح گرایان، زمین را ثروت و حومه می…

1 ساعت ago