قانون CARS کالیفرنیا از خریداران خودروهای دست دوم در برابر هزینه های پنهان فروشنده محافظت می کند و سیاست بازگشت سه روزه را الزامی می کند.



Commiefornia به دلیل رفتار دوستانه با اتومبیل ها یا علاقه مندان به اتومبیل شناخته شده نیست. دولت‌های ایالتی و محلی قوانین مضحکی دارند که برای مثال، با الزام خودروها به بررسی مه دود هر دو سال یک‌بار و غیرقانونی کردن خودروها برای پرتاب مقادیر بی‌احتیاطی کربن به جو، حقوق علاقه‌مندان به خودرو را نقض می‌کند. منظورم این است که فقط صدها مطالعه علمی تایید شده وجود دارد که مستقیماً انتشار گازهای خروجی اگزوز خودروها را با دود ناشی از آسم مرتبط می کند، پس چه اشکالی دارد؟

اکنون، در حمله مستقیم به معیشت فروشنده سرکش خودروهای دست دوم محلی، فرماندار گاوین نیوکامب قانون ضد خرده فروشی کالیفرنیا (CARS) را به قانون امضا کرده است. زمانی که قانون CARS در اکتبر 2026 اجرایی شود، فروشندگان را از اضافه کردن کارمزد به «محصولات و خدماتی که پوشش خودرو، مصرف کننده یا تراکنش را ارائه نمی دهند» جلوگیری می کند و حتی به خریداران این فرصت را می دهد که هر خرید خودروی دست دوم را با ارزش کمتر از 50000 دلار با یک دوره خنک کننده سه روزه لغو کنند. این دنیا داره به چی میرسه؟

اگر متوجه نشدید، من تمام قسمت های Commiefornia و Newscum را مسخره می کنم. تراکم جمعیت کالیفرنیا، جغرافیای منحصربه‌فرد و سبک زندگی ماشین محور مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای علاقه‌مندان به خودرو ایجاد می‌کند، اما در نهایت داشتن هوای تمیز برای تنفس مهم‌تر از داشتن ماشین‌هایی با خاک گربه است. به عنوان یک بومی SoCal که با حقوق یک نویسنده زندگی می کند، من یک مدافع مصرف هستم. به هر حال، به قانون خودرو برگردیم.

نام هوشمند، حمایت هوشمندانه از مصرف کننده

این قانون که از اول اکتبر 2026 اجرایی می شود، از فروشندگان فریبنده خودروهای فریبنده از دریافت هزینه های بیهوده از خریداران خودروهای دست دوم در قیمت نهایی خرید خود جلوگیری می کند و به خریداران اجازه می دهد یک دوره خنک کننده سه روزه داشته باشند. با توجه به ماشین و رانندگیص.، «قانون در اینجا از زبان گسترده و خاصی استفاده می‌کند و به کلاهبرداری‌های آشکاری مانند بسته‌های تعویض روغن برای خودروهای الکتریکی یا حکاکی مبدل کاتالیزوری برای خودروهایی که حاوی آنها نیستند، و همچنین «محصولات و خدماتی که پوششی برای وسیله نقلیه، مصرف‌کننده یا معامله ارائه نمی‌دهند» اشاره می‌کند. با این حال، فروشندگان همچنان می توانند برای یک محصول یا خدمات اضافی هزینه کنند، حتی اگر خریدار از آن سرویس استفاده نکند.

دوره خنک شدن نیز شرایطی دارد. این فقط در مورد خودروهای دست دوم با ارزش 50000 دلار یا کمتر صدق می کند و لغو باید بدون هیچ آسیبی و قبل از اضافه شدن بیش از 400 مایل به کیلومترشمار انجام شود. فروشندگان مجازند 1.5% از قیمت فروش را تا سقف 600 دلار دریافت کنند، و فروشندگان مجازند برای هر مایل طی شده بیش از 250 مایل، 1 دلار دریافت کنند.

این قانون جدید ممکن است تمام نمایندگی‌های خودروهای دست دوم بدون نام را که در بزرگراه ساحل اقیانوس آرام حرکت می‌کنند، در چکمه‌های خود داشته باشد، اما نیازی به نگرانی در مورد قانون خودرو نیست. تنها تغییری که ممکن است بر فروشندگان تأثیر بگذارد دوره سه روزه خنک کننده است، اما این محافظت ممکن است باعث شود مصرف کنندگان در خرید خودروهای دست دوم احساس اطمینان بیشتری کنند. من طرفدار حمایت از مصرف کننده هستم، اما نظر شما چیست؟ آیا این نمونه دیگری از تلاش Commiefornia برای از بین بردن همه سرگرمی است؟

منبع: https://www.jalopnik.com/2005998/california-cars-act-protects-used-car-buyers/

تحریریه سمین خودرو

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *