انتشار: 25 مرداد 1402
بروزرسانی:
17 خرداد 1404

هر ساله با تلاش و پشتکار فراوان، همگام با استانداردهای روز دنیا پیشرفت کردیم و در این مسیر توانستیم نقش موثری در ایجاد اشتغال، آموزش و تربیت نیروی متخصص در صنعت وب ایفا کنیم. به واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که برای اجرای موفق آن نیاز به دانش و تجربه همزمان می‌باشد. تصمیم‌گیری درباره اینکه چه کسی مسئول سئو سایت باشد، بستگی به سه فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان دارد.

فعالیت‌های سئوکار

تصمیم مهم این است که آیا زمان کافی برای یادگیری تمامی بخش‌های سئو دارید یا ترجیح می‌دهید یک سئوکار حرفه‌ای استخدام کنید تا وقت‌تان را صرف امور دیگر نمایید. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات درون وب‌سایت تعریف می‌شوند. 1- ابتدا کلمات کلیدی که برای آن‌ها رتبه گرفته‌اید را پیدا کنید. 99.58 درصد snippetها متعلق به صفحاتی است که با آن کلمه کلیدی در صفحه اول قرار دارند؛ بنابراین اگر در حال حاضر جز ده رتبه اول نیستید، شانس زیادی برای داشتن snippet نخواهید داشت.

هدف دوم پس از افزایش اعتبار و رتبه صفحات سایت، آگاه ساختن کاربر بدون ایجاد حس ناخوشایند است. همواره سعی کنید متناسب با حوزه کاری، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید. محتوای بصری تاثیر بیشتری بر ذهن کاربر دارد و همچنین زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش می‌دهد. محتوای با کیفیت و مرتبط باعث ایجاد اعتماد سریع‌تر شده و گوگل نیز به تبع آن، رتبه و جایگاه بالاتری به شما اختصاص می‌دهد.

عواملی مانند لینک‌سازی داخلی صحیح، سرعت مناسب سایت، استفاده از محتوای غنی و … می‌توانند نرخ تعامل (engagement rate) را افزایش و نرخ خروج (bounce rate) را کاهش دهند. ایده بک لینک به همراه سرگئی برین مطرح شد. بک لینک از سایتی به سایت دیگر نشان‌دهنده اعتبار و ارزش سایت مرجع بوده و به‌عنوان یک رای در رتبه‌بندی محاسبه می‌شود.

به عبارت دیگر روش ساخت بک لینک را لینک‌بیلدینگ می‌نامند. لینک ابزاری است که کاربران از طریق آن می‌توانند بین صفحات اینترنتی حرکت کنند. بک لینک‌ها فاکتوری مهم برای موتورهای جستجو در تعیین این موضوع هستند که کدام سایت‌ها برای چه کلمات کلیدی رتبه بهتری کسب کنند.

ربات‌های موتور جستجو سایت‌های مختلف را به منظور کسب اطلاعات گوناگون کرال می‌کنند. اگر این عملیات به درستی انجام نشود، نمی‌توانند سایت شما را ایندکس و رتبه‌دهی کنند. اقداماتی مانند ایجاد منوی بردکرامب، بهینه‌سازی نرخ خزش، لینک‌سازی داخلی مناسب، عدم ایندکس صفحات کم‌ارزش و … می‌توانند باعث کرال‌پذیری بهتر سایت شوند. بخش صفر جایی است که موتورهای جستجو قادر به درک محتوایی هستند که صاحبان سایت تولید می‌کنند و همچنین کاربران از طریق نتایج جستجو این محتواها را مشاهده می‌کنند. هدف کلی همه موتورهای جستجو نمایش مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه به کاربر است. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌بندی متفاوتی دارد، باید به الگوریتم‌های آن‌ها توجه داشت.

شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما انجام می‌دهد هزینه پرداخت می‌کنید. نمونه‌های ایرانی تبلیغات کلیکی شامل صباویژن و کلیک‌یاب هستند که به ازای هر کلیک مبلغی گرفته می‌شود و قوی‌ترین سیستم تبلیغات کلیکی دنیا، سایت Adwords است که متعلق به گوگل می‌باشد. تبلیغات اینترنتی شامل بنرهای تبلیغاتی، پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب‌سایت‌ها است. در نهایت، می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگر را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی کسب کنید. معایب این روش آن است که معمولاً باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک استخدام یک سئوکار حرفه‌ای و گرفتن رتبه خوب را قبول نمایید. در این حالت، مبلغ عملیات سئو را پرداخت کرده و کار را واگذار می‌کنید؛ به طور معمول بیشتر مسئولیت‌ها به عهده سئوکار است، اما در اغلب پروژه‌ها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت بر عهده شما خواهد بود.

روش‌های سئو کلاه سیاه در گذشته محبوب بودند، اما گوگل با شناسایی آن‌ها و طراحی الگوریتم‌هایی توانسته است نتایج حاصل از این روش‌ها را از نتایج جستجو حذف کند. بنابراین حتی اگر تکنیک کلاه سیاهی یافتید که فعلاً نتیجه می‌دهد، مطمئن باشید که در آینده‌ای نزدیک گوگل آن را شناسایی خواهد کرد. سئو هرگز غیرقانونی نیست، اما اقداماتی که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند موجب جریمه شدن سایت از سوی موتورهای جستجو خواهند شد.

نقشه سایت در وب‌سایت‌هایی با محتوای زیاد کمک می‌کند صفحات سریع‌تر کراول و ایندکس شوند. پیج آتوریتی به قدرت و اعتبار یک صفحه نزد موتورهای جستجو و نتایج SERP اشاره دارد. تعیین بهترین نتیجه بر اساس دستورالعمل الگوریتم‌ها فرآیندی است که بر عهده سئو می‌باشد.

  • داشتن تجربه کاربری (UX) مناسب در کنار اهداف دیگر بسیار تأثیرگذار است.
  • علت این موضوع آن است که محاسبات بر اساس معیارها و الگوریتم‌های متنوع صورت می‌گیرد.
  • تگ کنونیکال به وب‌کرولرها کمک می‌کند تا هنگام مواجهه با صفحات تکراری یک آدرس را به عنوان URL ترجیحی شناسایی کنند.
  • سئو داخلی به تمام فرایندها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و بهبود رتبه وبسایت در داخل آن انجام می‌گیرند.

گوگل به طور مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم‌های خود برای خلق ابزاری هوشمند است. هرچه این ابزار بیشتر پیشرفت کند، فریب دادن آن برای انسان‌ها دشوارتر می‌شود. سئو یعنی اتخاذ تصمیمات درست بر پایه آمارها و تحلیل‌های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت.

آیا نیاز است که شخصی را برای سئو استخدام کنم؟

سئو SEO چیست؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده – نبض بلاگ

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *