انتشار: شهریور 27، 1402
بروزرسانی:
24 آذر 1404
گوگل صفحه را ارائه می دهد و متن و محتوای غیرمتنی آن را تجزیه و تحلیل می کند تا تصمیم بگیرد که کجا باید این صفحه را در نتایج جستجو نشان بدهد. هرچه گوگل بهتر بتواند سایت شما را درک کند ، بهتر می تواند آن را به افرادی که به دنبال محتوای مرتبط با سایت شما هستند، نشان بدهد. موتورهای جستجو با کرال کردن صدها میلیارد صفحه با استفاده از خزنده های وب شان، کار می کنند. این خزنده های وب معمولا به عنوان ربات های موتور جستجو یا عنکبوت (spider) شناخته می شوند. یک موتور جستجو با لود کردن صفحات وب و دنبال کردن لینک ها در این صفحات ، آن ها را پیمایش خواهد کرد تا صفحات جدیدی که در دسترس است را پیدا کند.
- اگر شما هم صاحب سایتی هستید و قصد دارید کاربران بیشتری را با سایتتان آشنا کنید باید آن را طبق الگوریتم های گوگل سئو کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانید.
- استفاده از نسخه موبایل از وب سایت بهینه شده و سازگار با دستگاه های همراه، بهبود رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو را تضمین می کند.
- با واحدهای مختلف موتورهای جستجوگر آشنا شدیم حالا دوباره به تصویر معماری موتورهای جستجوگر بروید ، این بار بهتر از قبل می توانید از معماری جستجوگر ها سر در آورید.
- سایت های تبلیغاتی که نگران این الگوریتم هستند باید دقت کنند که اگر محتوای صفحاتشان از استاندارد یا کیفیت لازم برخوردار باشد، با وجود لینک دادن به سایت های خارجی جریمه نخواهند شد؛ پس اولویت با کیفیت محتواست.
- از مواردی که در این الگوریتم دخیل هستند، آی پی و موقعیت جغرافیایی تعریف شده هستند.
تمرکز این الگوریتم گوگل روی محتواها و سایت های خبری، رویدادی، سینمایی و دانلودی (موزیک و فیلم) است. از آن زمان تا کنون، گوگل هر سال هزاران به روزرسانی روی الگوریتم های خود انجام می دهد. برای مثال در سال ۲۰۱۸ میلادی، توسعه دهندگان گوگل حدود ۳۰۰۰ تغییر در الگوریتم های خود ایجاد کردند.
پر اهمیت ترین الگوریتم های گوگل در سئو
پس از مدتی گوگل این مورد را به عنوان الگوریتم اصلی شناخته و ثبت کرد.باوجود الگوریتم پنگوئن دیگر پول و راه های اشتباه تأثیری در رشد سئوی سایت ندارد و داشتن استراتژی صحیح باعث می شود که سایت موفقی داشته باشید. این نوع از الگوریتم ها به دلیل افزایش استفاده از دستگاه های همراه و تلفن های هوشمند برای دسترسی به اینترنت، بسیار مهم شده است. استفاده از نسخه موبایل از وب سایت بهینه شده و سازگار با دستگاه های همراه، بهبود رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجو را تضمین می کند. الگوریتم سندباکس به منظور تضمین کیفیت محتوا و پیشگیری از سوءاستفاده از تکنیک های مشابه توسط وب سایت ها ایجاد شده است.
طراحی سایت هنری
الگوریتم کبوتر باعث شد که دستیابی کسب وکارهای کوچک به مخاطبان محلیشان آسان تر شود. بنابراین اگر کسب وکارهای کوچک بهترین شیوه های اولیه سئو (مانند دریافت بک لینک و افزایش اعتبار دامنه) خصوصاً سئوی محلی را روی سایت خود اجرا کنند، می توانند شانس رتبه بندی خود را افزایش دهند. برای مشاهده تمام آپدیت های الگوریتم های گوگل از ابتدا تا امروز می توانید به این لینک در وبسایت moz مراجعه کنید. اما برای درک بهتر عملکرد الگوریتم های گوگل سئو، خلاصه ای از به روزرسانی های تاریخی کلیدی و تأثیر آنها بر استراتژی های رتبه بندی صفحات وب را در ادامه بررسی می کنیم. الگوریتم های گوگل در سئو ترتیب ظاهر شدن نتایج برای هر جستجو را مشخص می کنند. این الگوریتم ها در پشت صحنه جستجو، مطالب صفحات وب را فیلتر می کنند و میزان کیفیت و ارتباط آن ها با عبارت جستجو شده را می سنجند تا بتوانند بهترین و مرتبط ترین نتیجه را به کاربران نمایش دهند.
عواملی مانند تعداد پیوندهای از وب سایت های معتبر و مرتبط، متن لینک ها، و تنوع پیوندها، برای ارزیابی کیفیت پیوندها در نظر گرفته می شوند. این الگوریتم بهبود کیفیت و اعتبار وب سایت ها را ترویج کرده و از روش های سیاه پوشی مانند ساخت پیوندهای مصنوعی و اسپمی جلوگیری می کند. وقتی موتور جستجو به کرال کردن یک صفحه پایان می دهد، چه اتفاقی می افتد؟ بیایید نگاهی به روند ایندکس شدن بیندازیم. موتورهای جستجو از ایندکس برای ذخیره اطلاعات در مورد صفحات وب استفاده می کنند و این کار، به آن ها امکان می دهد تا به سرعت نتایج مرتبط و باکیفیت را به کاربران نشان بدهند.
