انتشار: مرداد 02، 1401
بروزرسانی:
20 مرداد 1404
تعداد زیادی از سازمان های فعال در حوزه تکنولوژی اطلاعات، CRM را این طور تعریف کرده اند” مجموعه ای از خدمات و یا نرم افزارها که به بازاریابی کمک می کند. همه ی ما بی توجهی به رابطه با مشتری را در کسب و کارهای مختلف تجربه کرده ایم. بازاریابی رابطه مند می کوشد با شکل دادن، حفظ و تقویت رابطه ی سودده میان کسب و کار و مشتریان و سایر شرکا، اهداف طرفین را تأمین کند. برای اینکه یک بازاریاب خروجی تلفنی خوب باشیم، باید محصولات و خدماتمان را با نیازهای مشتری هماهنگ کنیم.
- بهترین تیم های فروش نه تنها با مشتریان همراستا می شوند بلکه با همکاران خود نیز مطابقت دارند.
- محصولات و خدمات آن ها را به دقت بررسی کنید، برتری های شرکت خودتان را نسبت به آن ها مشخص کنید و آن ها را مکتوب سازید.
- چه به صورت دورکاری فعالیت دارید و چه به طور حضور، هرگونه مسئله تکنولوژیکی و فنی را از قبل برطرف کنید.
- تا به اینجا در مشاوره خرید نرم افزار CRM تلاش شد تا از جنبه مالی ماجرا دور باشیم چرا که جنبه مالی نباید یک عامل اصلی در تصمیم گیری باشد.
خواندن این کتاب، به تمام کسانی که قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارند و می خواهند از طریق آن شناخته شوند، تغییرات ایجاد کنند و فروش خوبی داشته باشند پیشنهاد می شود. این کتاب فقط مخصوص کارآفرینان نیست و بخش های مهمی از کتاب به درد تمامی قشر های یک جامعه می خورد. در این نوع بازاریابی، تبادل اطلاعات به صورت دهان به دهان و در قالب گفتگوست. در این روش مشتری ها اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمت را به واسطه گفتگو دریافت می کنند و عمل اشتراک اینگونه شکل می گیرد. از جمله مزایای این بازاریابی، می توان به رشد زیاد در زمان کم، صرفه اقتصادی، محدودسازی هزینه های تبلیغات و افزایش سریع مشتریان اشاره کرد. می توان گفت برای کسب وکارهای کوچک و متوسط این سیستم مناسب است و سود زیادی نصیب آنها می شود.
AYMOD 2023: یک مهمانِ تازه پس از سال ها
یکی از دلایل مهم شکست در فروش تلفنی آن است که فروشنده به طور واضح از مشتری تقاضای خرید نمی کند. دنبال راه هایی برای کمک بیشتر به دیگران باشید و مطمئن باشید فروش به طور خودکار افزایش خواهد یافت. برای تماس های تلفنی، هدف های روزانه قرار دهید و سعی کنید در هر شرایطی به آن اهداف برسید. وقتی بدانید در روز باید به تعداد مشخصی برسید، متمرکزتر و سریع تر کار خواهید کرد. همانند هوش مصنوعی، فناوری های صوتی پتانسیل افزایش قابلیت های ابزارهای CRM را دارند. تشخیص گفتار نرم افزار را در دسترس تر و استفاده از آن را آسان تر می کند.
شرایطی که در آن به CRM نیازی ندارید
داشتن یک مرکز تماس باعث می شود جزئیات تمامی تماس های مشتریان در دسترس باشد و برای یکپارچگی در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کار گرفته شود. با استفاده از سرویس منشی دورکار کارشناسان ارتباط با مشتری دفترشما که تخصص و تجربه ی کافی دارند به تماس های مشتریان شما به صورت حرفه ای پاسخ خواهند داد و جزئیات تماس را در قالب گزارش در اختیار شما قرار می دهند. در صورت درخواست شما امکان ثبت جزئیات در نرم افزار CRM کسب و کارتان نیز امکان پذیر است.
اشتراک گذاری مقاله
کلام آخر اینکه به نرم افزارهای CRM اعتماد کنید و شاهد معجزه در کسب وکار خود باشید. اگرچه سامانه های CRM به طور سنتی به عنوان ابزاری برای واحدهای فروش و بازاریابی مورداستفاده قرار می گرفتند، اما گروه های خدمات مشتری نیز می توانند مزایای زیادی را از یک پلت فرم CRM دریافت کنند. اگر گروه کوچکی دارید، تمامی این روش ها برای مدت زمان کوتاه و در مقیاس کوچک می تواند کارآمد باشد.
