بررسی منتشر شده نشان داد فقط تعداد اندکی از شرکت‌های خودروسازی احتمالا در سال‌های آینده، سرمایه‌گذاری بلندپروازانه در هوش مصنوعی را حفظ خواهند کرد و این موضوع تردیدهایی را ایجاد کرده است.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، شرکت تحقیقاتی و مشاوره «گارتنر» در گزارش خود در مورد پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۶ برای این بخش، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۹، فقط پنج درصد از خودروسازان، رشد قوی سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را حفظ خواهند کرد که نسبت به بیش از ۹۵ درصد فعلی، کاهش یافته است.

این بررسی نشان داد که فقط خودروسازانی که مبانی نرم‌افزاری قوی، رهبری مسلط به فناوری و تمرکز بسیار بلندمدت و مداوم بر هوش مصنوعی دارند، می‌توانند پیشرفت کنند و این امر به طور بالقوه شکاف رقابتی در حوزه هوش مصنوعی را عمیق‌تر خواهد کرد.

فولکس‌واگن و دیگر تولیدکنندگان قدیمی که مدت‌هاست به دلیل مهارت‌های مهندسی و نه مهارت‌های نرم‌افزاری، شناخته می‌شوند، برای رسیدن به رقبای جدید در زمینه فناوری مانند تسلا و بی‌وای‌دی تلاش می‌کنند.

پدرو پاچکو، تحلیلگر شرکت گارتنر گفت: بسیاری از خودروسازان قدیمی تلاش می‌کنند اما موانع داخلی و شیوه‌های قدیم مانع آنها می‌شود و آنها را عقب نگه می‌دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پاچکو گفت: موفقیت مستلزم آن است که شرکت‌ها به سازمان‌های دیجیتال محور تبدیل شوند، موانع داخلی را از بین ببرند و فناوری را در بالاترین سطوح، از جمله خطوط گزارش‌دهی مستقیم رهبران نرم‌افزار به مدیران عامل، در اولویت قرار دهند. وی افزود: شرکتی که در نرم‌افزار عالی نباشد، ناگزیر با مشکل مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

https://www.isna.ir/news/1404091711259/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *