انتشار: مهر 13، 1403
بروزرسانی:
15 خرداد 1404
مجله خبری بازاریابی و کسب و کار علی مس چی دورهای با عنوان کوچینگ فروش و برندسازی شخصی برگزار کرده است که برای افرادی که قصد فعالیت در حوزه این نوع بازاریابی را دارند، بسیار مفید خواهد بود. هنگام فروش باید تلاش کنیم حس مثبتی در مشتری ایجاد کنیم. این حس مثبت، اگر از طریق زبان بدن منتقل شود، تأثیر بسیار قویتری خواهد داشت. ویدئوی زیر که بخشی از دوره جامع آموزشی «چگونه ارتباطات حرفهای و موثر با دیگران برقرار کنیم» است و توسط دکتر شاهین شاکری تهیه شده، به سادهترین شکل کاربرد زبان بدن در ارتباطات را برای شما شرح میدهد.
در بازاریابی شبکهای، درآمد شما متناسب با تلاش، انرژی و زمانی است که صرف میکنید. بنابراین به دلیل پیوستن زودتر به شبکه، درآمد بیشتری دریافت نخواهید کرد. در این تکنیک که از مجموعه روشهای فروش در بازاریابی شبکهای است، باید با مخالفتها مقابله کنید. فروش یکی از قدیمیترین مشاغل است که یکی از ارکان شکل دهنده اجتماع و پاسخگوی نیازهای انسانها محسوب میشود. در شکل سنتی آن که بیشتر یادآور حجرهها است تا شبکههای جهانی و فضای مجازی و بازارهای رقابتی امروز، همه آنها جلوههایی از گذشته و حال فروش هستند.
به یاد داشته باشید هر پلتفرم مخاطبان خاص خود را دارد. بنابراین باید مخاطبان هدف را در هر پلتفرم به طور جداگانه شناسایی کنید. برای مشاهده فیلم آموزش بازاریابی در شبکههای اجتماعی + اینجا کلیک کنید. اغلب فروشندگان فکر میکنند با دانستن تکنیکهای بیشتر، فروششان افزایش مییابد، در حالی که واقعیت این نیست. تکنیکها ابزارهایی در دست فروشنده هستند و فروشنده باید مهارت و آمادگی کافی برای بهکارگیری این ابزارها را داشته باشد. اگر در مذاکرات از تکنیکی استفاده شود ولی نتیجه مطلوب کسب نشود، دلیل آن کمبود مهارت در استفاده صحیح از آن است.
۱۰- درک مغزها
ممکن است استراتژی بازاریابی شما معقول بوده و در گذشته موفقیتآمیز باشد، اما این کافی نیست. با گذشت زمان، تکنیکهای قدیمی از میدان رقابت حذف شده و کارایی خود را از دست میدهند. روشهای نوین فرصت میدهند با راهکارهای تازه و هیجانانگیز به اهداف خود برسید. آنچه در این مقاله بیان شده، راهکارهای جدیدی هستند که توسط بسیاری از برندهای بزرگ داخلی و خارجی استفاده میشوند و میتوانند راهگشای استراتژیهای بازاریابی شما باشند. ایجاد کتابهای الکترونیکی یکی از تکنیکهای بازاریابی محتوا است و گاهی افراد بر این باورند که این روش به دلیل سختی زیاد، تأثیر مثبتی نخواهد داشت.
- یکی از مشکلات نوشتهها این است که در صورت عدم طراحی مناسب فرمت آنها، ممکن است موجب سوءتفاهم شود.
- ظاهر افزودن ارزش بسیار شبیه کوپن یا ارزیابی رایگان است، اما آنها به دنبال کسب رضایت مشتری و گسترش فاصله شما با رقبا هستند.
- تحلیل مقایسهای به شما کمک میکند رقبای خود را بشناسید و بفهمید آنها در چه زمینههایی موفق عمل میکنند و در کدام بخشها ضعف دارند.
در این روش تلاش میشود تصمیمگیری مخاطب به شکلی مثبت تحت تأثیر قرار گیرد، در حالی که مخاطب احساس کند این تصمیم را خود به تنهایی گرفته است. اگر سؤالات به شکل نادرست مطرح شوند، باعث ایجاد تردید در مخاطب خواهد شد. کلمه SPIN مخفف چهار کلمه کلیدی Situation (موقعیت)، Problem (مشکل)، Implication (نتیجه) و Need–Payoff (نیاز – پاداش) است. بوکاپو به شما کمک میکند همیشه و در همهجا با مطالعه یا گوش دادن به خلاصه کتابها، نکات کلیدی را فرا بگیرید و از زمان خود بهترین بهره را ببرید. یکی از روشهای خلاقانه و مؤثر جذب مشتری، ایجاد تعامل با دیگر اصناف است. موفقترین فروشندگان در هر حوزهای قبل از شروع فروش، ارائه مطالب و پایان معامله، خود را کاملاً آماده میکنند.
