منتشر شده در 12 خرداد 1404 ساعت 14:30


با ۴۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

در این مطلب تعدادی از خودروهای موجود در بازار ایران با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم.

امروزه ۴۰۰ میلیون تومان جزو رده‌های اقتصادی بازار خودروهای کشور است. گرچه گزینه‌های متنوعی در این رده قیمتی از خودروهای کارکرده موجود است، بسیاری از خریداران ممکن است در یافتن خودروی مناسب دچار سردرگمی شوند. در ادامه چند مدل با این بازه قیمتی معرفی و نقاط قوت و ضعف آن‌ها بررسی می‌شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. لازم به ذکر است که این مطلب براساس قیمت‌های بازار در خردادماه ۱۴۰۴ تهیه شده و قیمت‌ها ممکن است در ماه‌های آینده تغییر کنند.

ساینا اس مدل ۱۴۰۱

ساینا اس مدل ۱۴۰۱

یکی از گزینه‌های خوب با کارکرد کم در حدود ۴۰۰ میلیون تومان، ساینا اس مدل ۱۴۰۱ است که نمونه‌های بدون رنگ و تمیز آن با کمتر از ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد ارائه می‌شود. قطعات فنی این خودرو با تیبا مشترک است و به همین دلیل در دسترس و با قیمت مناسبی یافت می‌شود. مصرف سوخت متوسط و کیفیت فنی قابل قبول از دیگر مزایای آن است. با این حال ممکن است در بازه کارکرد ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر مشکلاتی برای دیسک و صفحه کلاچ رخ دهد که با هزینه نسبتا کم قابل تعمیر یا تعویض است.

کابین جادار، صندوق عقب کاربردی، استحکام بدنه مناسب و قیمت قطعات ارزان باعث شده ساینا اس برای مصارف خانوادگی و رانندگی شهری گزینه‌ای مطلوب در این رده قیمتی باشد.

کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱

کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱

اگر به هاچ‌بکی کم‌استهلاک با فضای نسبتاً جادار و صندوق عقب مناسب احتیاج دارید، کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد حدود ۶۰ هزار کیلومتر انتخاب مناسبی است. قطعات فنی ارزان و تعمیرات آسان در تمام تعمیرگاه‌های کشور از مزایای این خودرو است. فضای سرنشینان ردیف دوم کوییک از پژو ۲۰۶ جادارتر است که دلیل کاربردی‌تر بودن آن است.
با این حال امکانات به‌روز و طراحی کابین این خودرو معمولی است و استفاده از پلاستیک‌های خشک و کم‌کیفیت ممکن است شما را راضی نکند.

ویدیوی تست و بررسی سایپا کوییک

پژو پارس معمولی مدل ۱۳۹۵

پژو پارس معمولی مدل ۱۳۹۵

اگر به خودرویی بزرگ‌تر با پرستیژ و عملکرد فنی بهتر و صندوق عقب وسیع‌تر نیاز دارید و نمی‌خواهید بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کنید، پژو پارس معمولی مدل ۱۳۹۵ گزینه مناسبی است. اما حتماً سلامت موتور، بخصوص واشر سرسیلندر، را پیش از خرید بررسی کنید. روغن‌سوزی و کم کردن آب موتور هم باید جدی گرفته شود و بررسی مکانیکی تخصصی ضروری است.

علی‌رغم مشکلات موتور، کابین بزرگ، شتاب مناسب، پایداری خوب، کیفیت سواری قابل قبول و صندوق عقب ۴۷۰ لیتری پژو پارس، آن را خودرویی مناسب برای خانواده‌ها در این بازه قیمتی می‌کند. البته هزینه نگهداری موتور این خودرو نسبت به خانواده M15 ساینا و کوییک بیشتر است و احتمال دردسرهای بیشتر وجود دارد.

پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۳۹۱

پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۳۹۱

برای خودرویی زیبا با صندوق عقب بزرگ‌تر و عملکرد فنی مناسب، پژو ۲۰۶ صندوقدار تیپ V8 مدل ۱۳۹۱ بدون رنگ در حدود ۴۰۰ میلیون تومان وجود دارد. همچنین گزینه‌های رنگ‌دار و مدل بالاتر نیز موجود است.

کابین پژو ۲۰۶ صندوقدار چندان جادار نیست و صندلی‌های عقب برای بزرگسالان تنگ است؛ اما صندوق عقب خوب، موتور TU5 قابل اعتماد با هزینه تعمیر پایین و شتاب مناسب از مزایای آن است. با این حال، به دلیل فضای کابین محدود، برای خانواده‌ها کمتر توصیه می‌شود و در صورت نیاز به سدان جادارتر، پژو پارس یا سمند گزینه بهتری است.

لیفان ۶۲۰ مدل ۱۳۹۳ با موتور ۱.۸ لیتری

لیفان ۶۲۰ مدل ۱۳۹۳ با موتور ۱.۸ لیتری

لیفان ۶۲۰ یکی از خودروهای اقتصادی چینی محبوب در بازار ایران است که از لحاظ توان موتور و طراحی ظاهری نسبت به خودروهای هم‌رده داخلی پیشی گرفته است. کیفیت سواری آن هیجان‌انگیز و لذت‌بخش‌تر بوده، گرچه صدای موتور در دورهای بالا کمی به داخل کابین نفوذ می‌کند که از نکات معمول این کلاس است.

طراحی داخلی نسبت به نمونه‌های داخلی بهتر است و کابین جادار به همراه صندوق عقب بزرگ، لیفان ۶۲۰ را به گزینه‌ای خانوادگی کارآمد در محدوده ۴۰۰ میلیون تومان تبدیل کرده است.

رانا LX مدل ۱۳۹۳

رانا LX مدل ۱۳۹۳

رانا در واقع نسخه ایرانی‌شده پژو ۲۰۶ صندوقدار است که با برند داخلی عرضه می‌شود. این خودرو فیس‌لیفت شده و طراحی بالاخره قابل قبول دارد، اما کیفیت پلاستیک کابین، مخصوصاً داشبورد و رودری‌ها، رضایت‌بخش نیست.

موتور TU5 باعث شده توان مناسب، مصرف سوخت متعادل و استهلاک فنی پایین ارائه شود. نکته منفی کابین تنگ و برخی مشکلات الکتریکی است که باعث نارضایتی برخی از مشتریان شده است.

زانتیا ۱۸۰۰ مدل ۱۳۸۶

زانتیا ۱۸۰۰ مدل ۱۳۸۶

اگر به دنبال خودرویی خانوادگی با شتاب و عملکرد فنی هیجان‌انگیز هستید، زانتیا ۱۸۰۰ مدل ۱۳۸۶ می‌تواند در این بازه قیمتی گزینه‌ای ارزشمند باشد؛ گرچه مدل قدیمی آن ممکن است مشکلات فنی و هزینه‌های نگهداری سیستم هیدرولیک را به دنبال داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید که این خودرو از نظر مقاومت بدنه و شاسی در تصادفات چندان ایمن نیست و خسارت بیشتری به بدنه وارد می‌شود.
اگر نمونه سالم و تمیز با حداقل مشکلات فنی پیدا کردید و مشکلی با هزینه‌های سیستم هیدرولیک ندارید، خرید این خودرو قابل بررسی است.

سخن پایانی

در پایان، با بودجه حدود ۴۰۰ میلیون تومان، علاوه بر موارد بالا، می‌توانید خودروهای کارکرده دیگری مانند سمند LX EF7 مدل ۱۳۹۴، پژو ۴۰۵ مدل ۱۳۹۶، رنو تندر ۹۰ مدل ۱۳۸۷، تیبا مدل ۱۴۰۱، ام‌وی‌ام ۳۱۵ مدل ۱۳۹۳ و… را نیز مد نظر قرار دهید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. پیش از خرید، حتماً با متخصصان و دارندگان این خودروها مشورت کنید، زیرا این خودروها اکثراً سال‌ها کارکرد دارند و ممکن است از نظر فنی یا بدنه دچار مشکلاتی باشند که نیازمند معاینه دقیق توسط کارشناسان است.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *