راهنمای مطالعه
راه اندازی باشگاه مشتریان و مدیریت حرفه ای و هوشمندانه آن، شاهراه حفظ مشتریان و وفادار کردن آن هاست. از سویی با وفادارسازی مشتریان می توانیم میزان فروش و سودآوری کسب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. سوالی که احتمالاً برای شما هم پیش آمده، این است که چگونه باشگاه مشتریان به حفظ، بازگشت و وفاداری مشتریان کمک می کند؟ در این مقاله می خواهیم به این پرسش، پاسخ دهیم و شیوه اثرگذاری باشگاه مشتریان بر نرخ حفظ مشتری را بیان کنیم. در صورتی که شما هم خواهان افزایش سودآوری و نرخ حفظ و بازگشت مشتریان خود هستید، این مقاله برایتان آگاهی بخش و سودمند خواهد بود.
برای اینکه بتوانیم مشتریان خود را از طریق باشگاه مشتریان حفظ کنیم، لازم است به آن ها ثابت کنیم که خرید کردن از ما برایشان ارزشمند و سودبخش است. برای این کار می توانیم پیشنهادهایی متناسب با نیاز، علایق و رفتارهایشان به آن ها ارائه دهیم، مزایا و جوایزی برایشان در نظر بگیریم یا پیام های سفارشی برایشان ارسال کنیم.
یکی دیگر از کارهایی که برخی از مدیران کسب و کار برای حفظ مشتریان خود انجام می دهند، ارسال پیام های مناسبتی به همراه یک کد تخفیف یا هدیه است. به عنوان مثال مدیران به مشتریان، پیام تبریک می فرستند و کد تخفیف یا هدیه ای متناسب با مشتری برای او در نظر می گیرند تا مشتری، حس انسانی و عاطفی از سوی بیزینس دریافت کند و تصمیم بگیرد که رابطه اش را با آن کسب و کار ادامه دهد.
برای اینکه مشتریان حفظ شوند، باید امتیازها و پاداش های خوبی برای آن ها در نظر بگیریم، رویدادهای جذاب برگزار کنیم، در رسانه های اجتماعی فعال باشیم و همواره در مسیر خدمت رسانی به مشتریان و حل مشکلات آن ها بکوشیم.
اساساً باشگاه مشتریان با این فلسفه به وجود آمده است که بیزینس ها با مشتریان خود ارتباطی شفاف و عمیق بگیرند و اطلاعاتی مفید در مورد مشتریان و نیازهای آن ها کسب کنند تا بتوانند خدمات بهتری به آن ها ارائه دهند.
یکی دیگر از پرسش هایی که در مورد باشگاه مشتریان مطرح می شود این است که چه کنیم مشتریانمان پس از خرید نخستی که از ما کرده اند، دوباره بارگردند و از ما خرید کنند؟ چه فاکتورهایی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه به چند مورد از نکاتی که باعث بازگشت مشتریان به فروشگاه ما می شود اشاره خواهیم کرد:
این تکنیک ها فقط بخشی از فرایند بازگشت مشتریان است. با اجرای همین راهکارهای ساده و پیگیری مشتریان می توانید بر آن ها تأثیر بگذارید و مقدمه تبدیل کردن آن ها به مشتریان وفادار کسب و کارتان را فراهم کنید.
در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توان با استفاده از باشگاه مشتریان، میزان وفاداری مشتریان به کسب و کارها را افزایش داد:
در این مقاله در مورد شیوه حفظ مشتریان و وفادار کردن آن ها از طریق باشگاه مشتریان صحبت کردیم. امیدواریم با استفاده از نکات این مقاله بتوانید باشگاه مشتریان کارآمدی راه بیندازید و عملکرد موفقی در زمینه حفظ و وفاداری مشتریان از خودتان به نمایش بگذارید.
یکی از راهکارهای حفظ و وفاداری مشتریان، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتریان زرین پوز است. این دستگاه برای فروشگاه های حضوری که می خواهند شماره تماس مشتریان خود را ذخیره و با آن ها ارتباطی موثر و حرفه ای برقرار کنند، عالی است. پس از خرید دستگاه مذکور، کارشناسان مجموعه فراز اس ام اس، کلیه آموزش های مربوط به نصب و استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری را در اختیارتان می گذارد.
به علاوه، با این دستگاه، یک کارت ویزیت هوشمند، یک کارت ویزیت الکترونیکی، پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به ارزش ۶۴۹ هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک به ارزش 50 هزار تومان به صورت رایگان برای شما ارسال می شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش خرید آن، کافی است به صفحه خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین مراجعه کنید.
انتشار: فروردین 07، 1404بروزرسانی: 23 آذر 1404 این برای همه ما پیش آمده است! حتی…
ایران و قزاقستان با امضای ۹ سند همکاری و تأکید بر اجرای سریع موافقتنامههای مشترک،…
انتشار: تیر 18، 1404بروزرسانی: 23 آذر 1404 هیچ چیز بدتر از این نیست که در…
انتشار: شهریور 21، 1401بروزرسانی: 23 آذر 1404 سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت…
پس از اعمال تحریمهای ثانویه آمریکا، حجم تجارت ایران و اتحادیه اروپا با افتی کم…
انتشار: فروردین 03، 1403بروزرسانی: 23 آذر 1404 دنیای گردشگری و جهانگردی یکی از جذاب ترین…