۱۵:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۴

آی آر آر اس اس؛ محبوبه کباری – جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، در گفتگو با خبرنگار آی آر آر اس اس بیان کرد: یکی از اهداف راهبردی راه‌آهن در سال‌های اخیر، توسعه ترانزیت ریلی کشور بوده و این شرکت تمام توان خود را به کار بسته تا جریان ترانزیت از کشورهای همسایه به سمت آب‌های آزاد یا دیگر کشورها افزایش یابد.

وی افزود: اجلاس اکو سال‌هاست که برگزار می‌شود و تنها سال گذشته به علت شهادت آیت‌الله رئیسی این نشست برگزار نشد، اما امسال مجدداً در تهران برگزار شد و وزرای حمل و نقل کشورهای عضو حضور داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در این اجلاس موضوعات متعددی مطرح شد تا مشکلات میان کشورهای عضو مرتفع شود.

وی ادامه داد: پس از آسیب‌شناسی عمیق در سطوح پایین‌تر، بیانیه اجلاس تهیه و ارائه شد تا گام مهمی در راستای افزایش بار ترانزیتی کشور برداشته شود. یکی از موارد مهم که بارها تسلط داده شد، شکاف‌ها و گسستگی‌های موجود در شبکه‌ها بود که باید در برنامه‌های راه‌آهن برای اتصال آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

ذاکری بیان کرد: اتصال مرند به چشمه ثریا به عنوان تکمیل‌کننده کریدور شرق به غرب نیز مورد تأکید اعضا قرار گرفت و امیدواریم این مسیر در آینده فعال‌تر گردد. همچنین در زمینه حجم جابجایی بار میان کشورهای عضو، امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش ثبت شده که نتیجه برگزاری اجلاس و فعالیت کارگروه‌های مختلف است.

وی افزود: هشت کریدور در مجموعه اکو در کمیته مربوطه مصوب شده‌اند و ما در چند سال گذشته اقدامات گسترده‌ای برای فعال‌سازی این کریدورها در راه‌آهن انجام داده‌ایم.

وی همچنین گفت: همکاران ما در راه‌آهن نقش مؤثری در اکو ایفا می‌کنند که این موضوع منجر به ارتقاء جابجایی بارهای بین‌المللی و ترانزیتی کشور شده است.

 

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *