به گزارش آی آر آر اس اس، «خاکی» درباره موضوع کودکان کار توضیح داد: در سالهای گذشته، کار کودکان به عنوان یک تراژدی شهری شناخته میشد، اما امروزه کودکان فعال در فضای دیجیتال حضور دارند و محتوا تولید میکنند؛ این نوع فعالیتها که در بستر خانواده و فضای مجازی انجام میشود به رشد ابعاد مختلف زندگی، شخصیتی و اقتصادی کودکان کمک میکند.
وی درباره کارزار «نه به کار کودک» افزود: محور اصلی این کارزار، کاری است که کودکان را به خیابان میکشاند و علاوه بر آسیبپذیری کودک، باعث ایجاد موجی از غم و اندوه در جامعه شده و تصویر رفعت ایرانی- اسلامی را مخدوش میکند. این موضوع اغلب به عنوان شاهدی بر بیتوجهی به حقوق کودکان مطرح میشود، در حالی که مسئولان و افراد جامعه هرگز موافق کار کودک نیستند.
مدیرکل دفتر حمایت از زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: قوانین و مقررات متعددی در این حوزه وجود دارد، اما با گسترش فضای مجازی و تنوع زمینههای سوءاستفاده از کودکان، آسیبهای روانی و از دست رفتن دوران کودکی شکلهای مختلفی یافته است. حتی قرار دادن عکس یک کودک جهت جلب حمایت مالی ممکن است تاثیر بلندمدتی تا ۵۰ سال آینده بر سرنوشت او داشته باشد؛ این موضوع نمایانگر گستردگی سوءاستفادهها در موقعیتهای کاری و خیابانی است و نیازمند بازنگری جدی است.
خاکی در پایان اشاره کرد: به منظور حمایت فعالانه در کارزار «نه به کار کودک»، مقرر شده سه پیامک برای ۹۵ میلیون سیمکارت ارسال شود که نخستین پیامک امروز ارسال و به ماده ۱۵ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره دارد.
پایان پیام

