پیامک دوره‌ای روشی برای برنامه‌ریزی زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها در پنل پیامکی است که از بروز اشتباهات انسانی، موارد احتمالی و فراموشی در ارسال پیام‌های مهم جلوگیری می‌کند. با استفاده از «پیامک دوره‌ای» می‌توانید پرداخت‌ها، تمدید اشتراک یا تسویه حساب‌های دوره‌ای را به مشتریان خود یادآوری کنید و پیامک‌های مناسبت مانند تبریک تولد را به صورت خودکار ارسال نمایید. در این مطلب، روش ارسال پیامک دوره‌ای، کاربردها و مزایای آن را بررسی می‌کنیم.

ارسال پیامک یادآور دوره ایارسال پیامک یادآور دوره ای

چطور پیامک دوره‌ای ارسال کنیم؟

محتوا پنهان

ارسال پیامک دوره‌ای در چهار مرحله اصلی انجام می‌شود:

مرحله اول: دسته‌بندی مخاطبان و ثبت اطلاعات آن‌ها

اولین و مهم‌ترین مرحله، ثبت اطلاعات مشتریان برای ارسال پیامک دوره‌ای است. ثبت تاریخ تولد، سابقه سفارش‌ها، تاریخ ثبت نام و سایر اطلاعات ضروری از مهم‌ترین موارد است که باید داشته باشید. اگر هدف شما صرفاً ارسال پیامک‌های دوره‌ای است، ثبت تاریخ‌ها را در اولویت قرار دهید و از همان ابتدا یا حداقل همین امروز که تصمیم به ارسال پیامک دوره‌ای گرفته‌اید، این اطلاعات را جمع‌آوری کنید. البته ثبت سایر ویژگی‌ها مثل شغل مشتریان هم در شخصی‌سازی پیامک‌ها و بهبود تعامل موثر خواهد بود.

مرحله دوم: تعیین هدف از ارسال پیامک دوره‌ای

با توجه به کسب‌و‌کار خود، تصمیم بگیرید که در چه موقعیت‌هایی می‌خواهید از پیامک‌های دوره‌ای استفاده کنید. از رایج‌ترین کاربردهای پیامک دوره‌ای و زمان‌بندی شده در اغلب کسب‌و‌کارها، تبریک مناسبت‌ها به خصوص تبریک تولد و کمپین‌های تبلیغاتی مناسبتی است. اما ممکن است پیامک‌های زمان‌بندی شده کاربردهای بیشتری داشته باشند؛ برای مثال:

  • کارگزاری‌های بیمه برای یادآوری تمدید بیمه نامه،
  • ارائه‌دهندگان سرویس اشتراک برای اطلاع‌رسانی تمدید اشتراک،
  • آموزشگاه‌ها برای یادآوری شروع ترم‌های جدید، اطلاع برگزاری آزمون‌های دوره‌ای، پرداخت شهریه و…
  • باشگاه‌های ورزشی برای یادآوری پرداخت حق عضویت یا اطلاع‌رسانی آغاز دوره‌های جدید،
  • سالن‌های زیبایی برای یادآوری نوبت ترمیم خدمات،
  • کلینیک‌های روانشناسی، پزشکی و دامپزشکی برای یادآوری معاینات دوره‌ای،
  • تعمیرگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات خودرو برای سرویس‌های دوره‌ای،

از پیامک دوره‌ای بهره می‌برند.

یادآوری پرداخت با ارسال پیامک دوره اییادآوری پرداخت با ارسال پیامک دوره ای

مرحله سوم: نوشتن پیامک موثر

در این مرحله باید مطابق با هدف و ویژگی‌های مخاطبانتان، یک متن پیامک مؤثر بنویسید. با توجه به محدودیت تعداد کاراکتر، پیام را کوتاه، واضح و روان بیان کنید و اصول نگارش پیامک تبلیغاتی و شخصی‌سازی آن را رعایت کنید. همچنین تاریخ‌های مهمی که در کارکرد پیامک دوره‌ای اهمیت دارند را به درستی درج نمایید.

مرحله چهارم: زمان‌بندی پیامک‌ها

زمان‌بندی ارسال پیامک‌ها را دقیق انجام دهید. در پنل ارسال پیامک دوره‌ای، می‌توانید تاریخ ارسال را مشخص کنید و تعیین نمایید پیامک چند دوره ارسال شود. مثلاً می‌توانید پیام یادآوری پرداخت شهریه را به طور ماهانه در یک ساعت و روز مشخص بفرستید، مانند پنجم هر ماه ساعت ۱۲ ظهر.

سعی کنید زمان ارسال را به گونه‌ای انتخاب کنید که پیامک‌ها در روزهای تعطیل ارسال نشوند و در زمان‌هایی ارسال شوند که مخاطبان در حال استراحت یا خارج از ساعات کاری هستند.

روش ارسال پیامک دوره‌ای در پنل ملی پیامک

بسته به نیاز کسب‌و‌کارتان، چند روش برای ارسال پیامک دوره‌ای شامل پیامک زماندار، پیامک سررسید و یادآور زماندار در پنل ملی پیامک در اختیار شما قرار دارد.

قبل از هر چیز، ابتدا پنل پیامک مورد نظر خود را تهیه کنید که روش دلخواهتان را ساپورت کند. جدول زیر پنل مورد نیاز برای هر روش ارسال پیامک دوره‌ای را نمایش می‌دهد:

روش ارسال پیامک دوره ای پنل اس ام اس مورد نیاز
پیامک زماندار پایه، اقتصادی، شرکتی یا تجاری
سررسید شرکتی یا تجاری
یادآور زماندار شرکتی یا تجاری

1. پیامک زماندار

ارسال پیامک زماندار، روشی ساده برای تنظیم زمان‌بندی و تعیین دوره‌های تکرار ارسال است که با تمام پنل‌های پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری قابل استفاده می‌باشد. در این روش یک پیامک معمولی نوشته، گیرندگان را انتخاب کرده و دوره ارسال را مشخص می‌کنید. توجه داشته باشید که پیامک زماندار ساده امکان شخصی‌سازی برای هر مخاطب جداگانه را ندارد و یک پیام مشابه برای همه ارسال می‌شود.

نکته: در ارسال زماندار می‌توانید پیامک دوره‌ای را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه تنظیم کنید.

برای آشنایی بیشتر با ارسال پیامک زماندار و استفاده در پیامک‌های دوره‌ای، این ویدئو را ببینید و همچنین می‌توانید به راهنمای ارسال پیامک زماندار مراجعه کنید.

2. پیامک سررسید

برای ارسال پیامک سررسید نیاز به پنل شرکتی یا تجاری دارید؛ این قابلیت در پنل پایه یا اقتصادی وجود ندارد. ارسال پیامک سررسید با بارگذاری فایل اکسل (مطابق نمونه موجود در راهنمای ارسال سررسید) انجام می‌شود که هر شماره و پیامک اختصاصی خود را دارد و می‌توانید دوره‌های ارسال را با تعداد روزهای دلخواه تعیین کنید. همچنین امکان مشخص کردن تاریخ شروع و پایان ارسال پیامک‌ها نیز وجود دارد.

آموزش ارسال و دریافت پیامک (SMS) به  صورت آنلاینآموزش ارسال و دریافت پیامک (SMS) به  صورت آنلاینحتما بخوانید: آموزش ارسال و دریافت پیامک (SMS) به صورت آنلاین

نکته: ارسال پیامک سررسید دوره‌ای محدود به دوره‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه نیست و می‌توانید هر دو یا سه روز یکبار نیز پیام ارسال کنید.

برای یادگیری مراحل ارسال پیامک سررسید، این ویدئو را تماشا کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، راهنمای ارسال پیامک سررسید را بخوانید.

3. پیامک یادآور زماندار

این نوع پیامک دوره‌ای مشابه آلارم موبایل عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد پیامکی را به صورت دوره‌ای تنظیم کنید که تا دریافت پاسخ مشخصی از مخاطب، ارسال آن ادامه داشته باشد. در این روش می‌توانید تعداد دفعات ارسال و فاصله‌های زمانی بین پیامک‌ها را تنظیم کنید. برای استفاده از این قابلیت، نیاز به پنل شرکتی یا تجاری دارید.

برای آشنایی مراحل ارسال پیامک یادآور زماندار، این ویدئو را مشاهده کنید و در صورت نیاز به جزئیات بیشتر به راهنمای پیامک یادآور زماندار مراجعه نمایید.

بهترین روش ارسال پیامک دوره‌ای

انتخاب مناسب‌ترین روش ارسال پیامک دوره‌ای به نوع کسب‌وکار، بودجه و هدف شما وابسته است. این جدول، مقایسه‌ای کلی از روش‌های مختلف ارسال پیامک دوره‌ای ارائه می‌کند:

نوع پیامک دوره ای هدف دوره‌های ارسال پیام کاربردها شخصی سازی پنل مورد نیاز
1. زماندار زمان‌بندی ارسال پیامک به صورت دوره‌ای یک بار، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه یادآوری بدون نیاز به شخصی‌سازی ندارد همه پنل‌ها
2. یادآور زماندار ارسال پیام‌های مکرر در فواصل زمانی مشخص یک بار، روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه یادآوری قرار ملاقات، مصرف دارو، پرداخت قبض و… قابل تنظیم بر اساس نیاز فقط شرکتی یا تجاری
3. سررسید ارسال پیامک بر اساس سررسید یا رویداد خاص تعیین بازه‌های زمانی دلخواه یادآوری پرداخت، تمدید اشتراک، معاینات دوره‌ای و… دارد فقط شرکتی یا تجاری
4. پیامک مناسبت ارسال خودکار پیامک‌ها بر اساس مناسبت‌ها سالانه تبریک تولد، مناسبت‌های سالانه، پایان قرارداد و… دارد فقط شرکتی یا تجاری
5. هوشمند زماندار زمان‌بندی پیامک‌های شخصی‌سازی شده با فایل اکسل بر اساس زمان‌های تعیین شده در فایل هر پیام نیازمند زمان‌بندی و شخصی‌سازی دارد فقط تجاری

نکته: تعرفه خرید پنل مورد نظر خود را در صفحه تعرفه پنل پیامکی بررسی کنید.

ارسال پیامک یادآوری و زماندار با افزونه‌های وردپرسی

با اتصال پنل پیامک به وب‌سایت خود، می‌توانید از افزونه‌های پیامکی بهره بگیرید تا پیامک‌ها به صورت خودکار و از طریق وب‌سرویس ارسال شوند. برخی افزونه‌های وردپرسی برای ارسال پیامک دوره‌ای و زماندار شامل موارد زیر هستند:

افزونه سبد رها شده یکی از ابزارهایی است که امکان زمان‌بندی پیامک برای بازگرداندن مشتری به صفحه پرداخت را فراهم می‌کند. همچنین، افزونه نظرسنجی خودکار ووکامرس قابلیت تنظیم پیامک‌های نظرسنجی در زمان‌های مشخص را دارد.

ارسال پیامک زماندار دوره ایارسال پیامک زماندار دوره ای

 

نمونه پیامک‌های دوره‌ای برای کسب‌وکارها

در ادامه نمونه‌هایی از پیامک‌های دوره‌ای که در کسب‌وکارها استفاده می‌شوند را ببینید:

تبریک تولد

لیمومی:
سحر عزیز تولدت مبارک
یه مردادی، اولین نفر به سلامتی فکر می‌کنه 😎
هدیه ویژه لیمومی برای تو:
برای یک هفته آینده با لینک زیر می‌تونی رژیمت رو با 40٪ تخفیف خرید کنی.
https://limoo.me/hb
لغو11

آینه‌های جادو
سلام، تولدت مبارک 🙂
۲۵٪ تخفیف روی محصولات جادو هدیه ما به تو.
(برای دریافت کد تخفیف، کلمه “تولد” را با همین شماره به تلگرام ما ارسال کن) t.me/jadoomirror1
لغو11

با آرزوی بهترین‌ها برای شما در سالروز تولدتان. بانک پاسارگاد

پیامک یادآوری

با سلام
دانشجوی محترم، لطفاً فرم ارزشیابی آموزشی نیم‌سال 4022 اساتید را از تاریخ 22 لغایت 30 دادماه در سامانه گلستان تکمیل نمایید.
معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
لغو11

نگار محمدی عزیز، یادآوری می‌شود که شما در تاریخ 1403/09/20 ساعت ۱۷:۰۰ وقت مشاوره دارید.
کلینیک روانشناسی آوی
لغو11

ارتباط با مشتری از طریق پنل اس ام اس مهاباد !ارتباط با مشتری از طریق پنل اس ام اس مهاباد !حتما بخوانید: ارتباط با مشتری از طریق پنل اس ام اس مهاباد!

آمانجی عزیز،
یک روز تا شروع دوره User Research باقی مانده.
این دوره سالی دو بار برگزار می‌شود، جا نمانی:
amanjac.ir/go/cdur
لغو11

خانم فاطمه صادقی،
تاریخ اعتبار کد تخفیف شما امروز دوشنبه 21 آبان است.
سفارش تلفنی:
1507
خرید آنلاین:
jsnk.ir/dc
با احترام
جان اسنک
لغو11

تمدید اشتراک یا تمدید سرویس

یاسمین دستان زاده عزیز
موجودی شما در ملی پیامک در حال اتمام است.
🔥تا 1,500,000 تومان اعتبار بیشتر
فقط تا فردا (ویژه بلک فرایدی)
👇
melipayamak.com/blackfriday/?num=9103453519&un=09103453519
لغو11

پیامک سررسید

کاربر عزیز،
مهلت پرداخت صورت حساب شما به پایان رسیده است.
برای استفاده مجدد از سرویس اعتباری اسنپ پی، لطفاً هر چه سریع‌تر حساب خود را تسویه کنید.
مشاهده صورت حساب:

کاربر عزیز،
سررسید سرویس اعتباری اسنپ پی فرا رسیده است.
مشاهده و پرداخت صورت حساب:

بلو
یادآوری بازپرداخت وام
محمد عزیز، سه روز تا مهلت بازپرداخت وام آبان ماه شما باقی مانده است. برای پرداخت از لینک زیر اقدام کنید:
https://app.blubank.com/navigate?page=loan/
۰۸:۴۰
۱۴۰۳.۰۸.۰۳

کمپین مناسبت‌ها

به تولد خانومی دعوتی! 🎉
سبد خریدت رو آماده کردی؟ 🤔
امشب ساعت 21 🕘
منتظر تخفیف‌های هیجان‌انگیز باش 😎
khnu.me/tsa
لغو۱

جشنواره تولد 11 سالگی دانشجویار آغاز شد!
هدیه ویژه 🎁
dnjy.ir/wZjy
لغو11

بسته تخفیفی ویژه تولد ۱۸ سالگی ایرانسل
2 گیگ اینترنت + 2 ساعت مکالمه ایرانسلی با اعتبار 2 روز
۸۸۰۰ تومان
فعالسازی با مراجعه به «ایرانسل من» یا کد دستوری:
*5#

اطلاع‌رسانی دوره‌ای

با سپاس از همراهی شما، به اطلاع می‌رسانیم تسویه حساب اردیبهشت ماه انجام شده و مبلغ 9,335,400 تومان به حساب شما واریز گردید.
keta،h.ir
لغو11

راهکارهای افزایش بازده ارسال پیامک دوره‌ای

پیامک‌های دوره‌ای ابزاری قدرتمند برای بهبود ارتباط با مشتریان است ولی برای کسب بهترین نتیجه، نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای صحیح است. با رعایت نکات زیر می‌توانید بازدهی پیامک‌های زمانبندی شده خود را افزایش دهید:

  1. پیامک‌ها را در ساعت‌هایی ارسال کنید که احتمال خوانده شدنشان بالاتر است. معمولاً ساعات و روزهای غیرکاری بازده کمتری دارند.
  2. رویدادهای سال را بررسی و با ویژگی مخاطبان تطبیق دهید و پیامک‌ها را به گروه‌های مرتبط ارسال کنید.
  3. پیامک‌ها باید حاوی اطلاعات مفید یا پیشنهادات ویژه باشند تا مخاطب از ارسال مکرر خسته نشود.
  4. در پیامک از کال تو اکشن استفاده کنید و مخاطب را به اقدام خاصی مثل کلیک روی لینک یا تماس تشویق نمایید.
  5. اگر پیام دارای محدودیت زمانی است، آن را واضح و دقیق ذکر کنید.
  6. در ارسال تخفیف‌ها یا فرصت‌های ویژه از عباراتی مثل «فقط تا پایان امروز» یا «فقط برای ۱۰۰ نفر اول» بهره ببرید تا مخاطب ترغیب به اقدام سریع تر شود.
  7. قبل از ارسال پیامک، از مخاطبان اجازه دریافت پیام را بگیرید.
  8. امکان لغو اشتراک پیامک را به مخاطبان بدهید.

کاربردهای پیامک دوره‌ای در بازاریابی

در صورتی که کسب‌وکارتان مرتبط با یکی از موارد زیر است، ارسال پیامک دوره‌ای گزینه مناسبی برای شماست:

1. تمدید اشتراک

برای جلوگیری از فراموشی موعد تمدید اشتراک‌ها، پیامک دوره‌ای ارسال کنید، مانند تمدید بیمه، بسته اینترنت، هاست، دامنه و غیره.

2. یادآوری پرداخت اقساط

با ارسال پیامک سررسید دوره‌ای، می‌توانید به مشتریان خود یادآوری کنید که چقدر تا مهلت پرداخت قسط باقی مانده و آن‌ها را به صفحه پرداخت هدایت نمایید.

3. پیامک مناسبتی

ثبت تاریخ تولد مشتریان و ارسال تبریک به صورت دستی بسیار وقت‌گیر است اما با زمان‌بندی پیامک‌ها به صورت دوره‌ای، پیامک‌های مناسبت را نوشته و ارسال خودکار را برنامه‌ریزی کنید تا پنل اس ام اس در وقت مقرر برای هر فرد ارسال کند.

حقایقی درباره بازاریابی پیامکی که تنها در ملی پیامک به شما خواهند گفتحقایقی درباره بازاریابی پیامکی که تنها در ملی پیامک به شما خواهند گفتحتما بخوانید: حقایقی درباره بازاریابی پیامکی که تنها در ملی پیامک به شما خواهند گفت

4. کمپین‌های تبلیغاتی مناسبتی

بسیاری از کسب‌وکارها جشنواره‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی متعددی در مناسبت‌های مختلف مانند سالگرد تاسیس، پایان فصل، بلک فرایدی، شب یلدا و… برگزار می‌کنند. پیامک دوره‌ای به شما کمک می‌کند پیامک‌های مربوط به این رویدادها را به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده ارسال کنید.

پیامک دوره ای من،تیپیامک دوره ای من،تی

5. یادآوری جلسات و قرار ملاقات‌ها

با استفاده از قابلیت پیامک دوره‌ای، می‌توانید جلسات مهم و قرارهای ملاقات تکراری را برای کسب‌وکارتان یادآوری کنید.

6. یادآوری نوبت معاینات دوره‌ای

اگر کلینیک روانشناسی یا پزشکی دارید که بیماران باید در زمان‌های مشخص مراجعه کنند، ارسال پیامک دوره‌ای راهکار موثری برای اطلاع‌رسانی نوبت‌های ویزیت و جایگزینی بیماران کنسلی است.

7. اطلاع‌رسانی آغاز دوره‌های آموزشی یا ورزشی

دوره‌ها و ترم‌های جدید آموزشی معمولاً در زمان‌های مشخص شروع می‌شوند. یک آموزشگاه می‌تواند با ارسال پیامک دوره‌ای، شروع ترم یا دوره‌های جدید را به دانش‌آموزان یا والدینشان اطلاع دهد. همچنین یادآوری آزمون‌های دوره‌ای مدارس به این ترتیب میسر است.

باشگاه‌های ورزشی نیز می‌توانند با استفاده از این قابلیت، آغاز دوره‌های ورزشی یا تمدید عضویت ورزشکاران را از طریق پیامک یادآوری کنند. با ثبت اطلاعات هر عضو و پرداخت شهریه به‌صورت دوره‌ای، پرداخت‌ها به صورت خودکار یادآوری می‌شود.

مزایای استفاده از پیامک دوره‌ای در کسب‌وکارها

استفاده از پیامک دوره‌ای و ارسال زمان‌بندی شده پیامک مزایای فراوانی برای کسب‌وکار و مشتریان دارد. این پیام‌ها همگی به مشتریان نشان می‌دهد که برایشان ارزش قائلید و قصد دارید فرایندها را ساده‌تر کنید. به مرور زمان، شاهد افزایش فروش و وفاداری خواهید بود. برخی از مزایای مهم پیامک دوره‌ای عبارتند از:

  • اتوماسیون فرایندهای اداری و کاهش خطاهای انسانی،
  • ارسال خودکار پیام‌ها برای تمام مشتریان،
  • جلوگیری از فراموشی موارد مهم،
  • ارائه پیام‌های تبریک مناسبت برای افزایش ارزش دریافتی مشتریان،
  • جلوگیری از مشکلات احتمالی و افزایش وفاداری با یادآوری‌هایی مانند تمدید بسته اینترنت یا اقساط پرداختی،
  • افزایش فروش با ارائه تخفیف‌های محدود و ویژه برای تمدید اشتراک،
  • تسریع فرایندها در بازه‌های زمانی پرترافیک کسب‌وکار.

کلام آخر

پیامک‌های دوره‌ای ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارها به منظور ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش وفاداری و فروش هستند. این روش با ارسال خودکار پیام‌های شخصی‌سازی شده در زمان‌های مناسب، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد.

اگر می‌خواهید پیامک‌های دوره‌ای خود را به صورت خودکار ارسال کنید، با خرید پنل پیامکی مناسب، بهترین تجربه را برای مشتریان کسب‌وکارتان رقم بزنید. برای دریافت مشاوره با شماره 02163404 داخلی 1 تماس بگیرید و سوالات و نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *