به گزارش مجله خبری کشاورزی، به نظر میرسد در حالیکه خودروسازان اروپایی برای رقابت با تسلا و خودروهای برقی چینی تلاش میکنند، کمیسیون اروپا تسلیم درخواست خودروسازان برای ادامه فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و خودروهای افزایشدهنده برد با سوخت زیستی یا سوخت مصنوعی بدون دیاکسید کربن شده است.
این اقدام که به تائید دولتهای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا نیاز دارد، مهمترین عقبنشینی اتحادیه اروپا از سیاستهای سبز پنج سال گذشتهاش خواهد بود.
خودروسازانی مانند فولکسواگن و استلانتیس برای تعدیل اهداف کاهش آلایندگی و جریمههای ناشی از عدم رعایت آنها، تلاش کردهاند. انجمن خودروسازی اتحادیه اروپا (ACEA) این موضوع را عصر طلایی برای این بخش خواند و افزود کمیسیون باید اهداف میانمدت ۲۰۳۰ را نیز تسهیل دهد.
با این حال، صنعت خودروهای برقی اعلام کرد این وضعیت، سرمایهگذاری را تضعیف میکند و باعث میشود اتحادیه اروپا در تغییر به سمت خودروهای برقی، میدان را بیشتر به چین واگذار کند.
مایکل لوشلر، مدیرعامل پولاستار، گفت: تغییر از یک هدف مشخص ۱۰۰ درصدی بدون انتشار گازهای گلخانهای به ۹۰ درصد، ممکن است کم اهمیت به نظر برسد اما اگر اکنون عقبنشینی کنیم، نه تنها به آب و هوا آسیب میرسانیم، بلکه به توانایی رقابت اروپا نیز آسیب خواهیم رساند.
کمیسیون اروپا، همچنین جزئیات برنامههایی را برای افزایش سهم خودروهای برقی در ناوگان شرکتها، به ویژه خودروهای شرکتی که حدود ۶۰ درصد از فروش خودروهای جدید اروپا را تشکیل میدهند، شرح خواهد داد. معیار دقیق مشخص نیست اما ممکن است اصرار بر برخی از تولیدات داخلی وجود داشته باشد. صنعت خودرو به جای اهداف اجباری، مشوقها را میخواهد.
بر اساس گزارش رویترز، این نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، همچنین احتمالا یک دسته نظارتی جدید برای خودروهای برقی کوچک پیشنهاد خواهد کرد که مالیات کمتری را متحمل میشوند و برای دستیابی به اهداف آلایندهها، اعتبار بیشتری کسب میکنند. همچنین ممکن است از طریق تولید پایدارتر، مانند خودروهای تولید شده با فولاد کم کربن، اعتبار کسب کرد.
انتهای پیام