تحلیل کردیم ~ 2.3 میلیون کلمه کلیدی با ~ 4.99 میلیون آگهی برتر برای اینکه ببینید چند وقت یکبار شرکت ها برای کلمات کلیدی که قبلاً رتبه بندی ارگانیک در 10 موقعیت برتر دارند، تبلیغ می کنند.
در اینجا برخی از آمارهای کلیدی آورده شده است:
37.9 درصد از وب سایت های تبلیغاتی قبلاً در بین 10 سایت برتر برای همان کلمه کلیدی قرار گرفته اند. این نشان می دهد که بخش بزرگی از شرکت ها زمانی برای تبلیغات هزینه می کنند که از قبل برای مدت زمان مشخصی دیده می شوند.
هنگامی که به صفحات خاص به جای کل وب سایت ها نگاه می کنید، 15.7٪ URL های تبلیغاتی دارای رتبه بندی ارگانیک هستند 10 تا. این نشان می دهد که حتی در سطح صفحه، تبلیغات اغلب در محتوای دارای رتبه بندی بالا نشان داده می شود.
به طرز تکان دهنده، 40.66٪ صفحاتی که تبلیغ می شوند رتبه بندی می شوند شماره 1 ارگانیک. اساساً، این شرکت ها زمانی که قبلاً در رتبه بندی برتر ارگانیک قرار گرفته اند، برای قرار دادن تبلیغات برتر در گوگل پرداخت می کنند.
یکی دیگر از بینش شگفت انگیز از تحقیقات ما این است که در … 51.09٪ در بسیاری از موارد، شرکت ها صفحه ای را تبلیغ می کنند که در رتبه ۱۰ برتر قرار دارد، حتی زمانی که تبلیغات رقیب وجود نداشته باشد.
این نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها ممکن است تبلیغات غیر ضروری را اجرا کنند و هزینه هایی را بدون رقابت با سایر تبلیغ کنندگان ایجاد کنند.
این همپوشانی بین پولی و ارگانیک دو سوال مهم را ایجاد می کند.
آیا شرکت ها صرفاً سعی در کنترل SERP ها دارند یا این نشانه عدم هماهنگی بین تیم SEO و PPC است؟
و شاید مهمتر از آن، آیا اجرای تبلیغات روی کلمات کلیدی که قبلاً رتبه خوبی دارند، کلیک ها را به طور قابل توجهی افزایش می دهد یا فقط CPA شما را افزایش می دهد؟
در میان نظراتی که در لینکدین (اینجا و اینجا) دریافت کردیم، پاسخ این و برخی سوالات دیگر را یافتیم. این تلاش من برای خلاصه کردن بحث است:
در یک نظر، نیکلاس گارفینکل تحقیقات انجام شده در زمینه مشابه را به اشتراک گذاشت. بلیک، نوسکو و تادلیس یک سری آزمایشات در مقیاس بزرگ را برای ارزیابی تأثیر تبلیغات جستجوی پولی برای کلمات کلیدی مارک دار و بدون مارک در eBay در سال 2014 انجام دادند.
نتیجه گیری آنها این بود که برای برندهای تثبیت شده، اجرای تبلیغات با شرایط نام تجاری تا حد زیادی اضافی است. نتایج برای کلمات کلیدی بدون مارک مشابه بود: اکثر کلیک های منتسب به تبلیغات به هر حال به طور طبیعی اتفاق می افتندیعنی بازگشت سرمایه (ROI) از این تبلیغات منفی بوده است. این با یافته های ما مطابقت دارد که کسب وکارها اغلب با پرداخت برای کلیک هایی که می توانستند به طور رایگان از طریق رتبه بندی های ارگانیک قوی، با خود رقابت کنند.
با تشکر فراوان از همه کسانی که در نظرات شرکت کردند!
اگر می خواهید تحقیقات مشابهی در سایت خود انجام دهید، می توانید از Site Explorer ما استفاده کنید. دامنه خود را وارد کنید، به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک بروید و از فیلتر ویژگی های SERP استفاده کنید (آن را در جایی تنظیم کنید که اهداف و تبلیغات برتر شما رتبه بندی شود).
بازاریابان باید استراتژی های PPC و SEO خود را در کنار یکدیگر ارزیابی کنند. آیا واقعاً با اجرای یک تبلیغ برای یک کلمه کلیدی که قبلاً در آن حضور دارید ارزش افزوده خواهید داشت یا می توان از آن دلارهای تبلیغاتی در جای دیگری استفاده کرد؟ شاید وقت آن رسیده که با تیم های PPC و SEO خود بنشینید و در تلاش های همپوشانی خود تجدید نظر کنید.
آیا سوال یا نظری دارید؟ آن را به اشتراک بگذارید یا به تیم (نویسنده مطالعه) اطلاع دهید یا به من اطلاع دهید.
انتشار: آذر 23، 1404بروزرسانی: 24 آذر 1404 سلام دوست عزیز! حتماً برای تو هم مثل…
انتشار: فروردین 26، 1404بروزرسانی: 24 آذر 1404 شاید تا به حال به این فکر کرده…
انتشار: خرداد 11، 1403بروزرسانی: 24 آذر 1404 فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی، یکی از…
شرکت «اوپنایآی» روز پنجشنبه از عرضه مدل هوش مصنوعی «GPT 5.2» خبر داد و خاطرنشان…
انتشار: اردیبهشت 01، 1404بروزرسانی: 24 آذر 1404 در دنیای پرشتاب امروز، تصادفهای جادهای یا خرابیهای…
تهران- مجله خبری اقتصاد ارتباطات- با ابلاغ مجوز در مهر ماه 1404، نهادهای تصمیم گیر…